Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

MIKLOSKO 50: Najväčšia módna prehliadka, aká sa opakuje len raz za 50 rokov

Zdieľať

Piešťany, 18. júl 2025 – V legendárnom hoteli Thermia Palace sa uskutočnila najväčšia módna udalosť tohto leta, ak nie poslednej dekády. Návrhár Fero Mikloško, ktorý je dnes neodmysliteľnou súčasťou slovenskej módnej scény, oslávil svoje 50. narodeniny veľkolepou módnou show, ktorá spojila minulosť, prítomnosť aj budúcnosť slovenskej módy do jednotného pôsobivého celku.

Viac ako 600 hostí z umenia, médií, biznisu a spoločenského života sa stalo súčasťou výnimočného večera pod holým nebom, ktorý ukončil ohňostroj. Mólo lemujúce ikonický bazén Art Nouveau hotela sa stalo srdcom celej udalosti a zanechalo nezabudnuteľný dojem v každom, kto mal tú česť byť pri tom. Prehliadka s názvom 50 odtieňov Mikloška predstavila kolekciu päťdesiatich úplne nových lookov, vytvorených výhradne pre túto udalosť. Na jej príprave pracoval vyše desaťčlenný tím odborníkov počas troch intenzívnych mesiacov, pričom modely vznikali so zreteľom na precíznosť remeselného spracovania – od skíc až po výber exkluzívnych látok dovezených z Barcelony. Výsledkom bol módny manifest, ktorý v sebe zrkadlí všetky znaky tvorby Fera Mikloška – noblesu, ženskosť, silu a remeselnú výnimočnosť. Všetky modely boli zároveň doplnené o obuv značky TOPANKOVO, ktorá celú kolekciu elegantne dotvorila a podčiarkla jej sezónny aj štýlový charakter.

Kolekcia, akú Slovensko ešte nevidelo

Kolekcia nebola retrospektívou, ale sviežim vyjadrením súčasného Mikloška. Luxusné látky zo Španielska, precízne remeslo, ženskosť, extravagancia aj odvážna hra s tvarom a farbou – to všetko vytvorilo jedinečný zážitok. Výrazné potlače, organické tvary, ručne našívané flitre a aplikácie v podobe trblietavých kvetov zdôraznili umelecký charakter jednotlivých lookov. Flitrové štruktúry a trblietavé detaily v odtieňoch smaragdovej, ametystovej, zlatej, akvamarínovej či indigovej vytvárali kaleidoskop emócií, pričom každý model pôsobil ako jedinečný výjav. Kvetinové aplikácie, ručne vyšívané korálkami, perličkami a flitrami v tvare kvetov ibišteka alebo tropických rastlín, sa objavili na sukniach aj šatách, čím umocnili efekt pohybu a živej letnej prírody.

Farebná paleta bola odvážna – od tropickej zelene a morskej modrej, cez oranžové pásy, až po čiernobiele abstraktné grafiky pripomínajúce maliarske diela. Mikloško tu opäť potvrdil svoj status majstra kombinácie potlače a formy. Do vizuálneho kódu kolekcie sa opäť vrátil aj ikonický monogram MIKLOSKO, ktorý prvýkrát zažiaril pri jeho predchádzajúcom jubileu – tentoraz však v novom, farebnom prevedení pripomínajúcom dúhu. Na móle sa objavili nielen profesionálne modelky, ale aj ženy a muži vybraní cez verejný casting – bežní ľudia s iskrou, šarmom a charizmou, ktorí ukázali, že móda patrí skutočne každému.

Záhrada plná osobností

Moderátorkou večera bola Alenka Heribanová, ktorá otvorila podujatie krátkym príhovorom venovaným Mikloškovmu módnemu odkazu. Medzi pozvanými hosťami nechýbali známe osobnosti, ako Zuzana Kanisová, Boris Hanečka, Karin Majtánová, Karina Qayumová, Lucia Vráblicová, Marcela Laiferová, Kristián Macháček, KRS Movement, či Zora Czoborová a výnimočnú atmosféru podčiarkli tváre neodmysliteľne späté so slovenskou kultúrou a módou. Večer svojou eleganciou a leskom podporila aj spoločnosť MB Panónska, ktorá podujatie skrášlila exkluzívnymi automobilmi Mercedes a počas večera poskytla hosťom možnosť zažiť víkend s novým Mercedes-Benz CLE kabrioletom od MB Panónska.

Program bol rozdelený do troch tematických módnych blokov, ktoré zachytávali vývoj Mikloškovej tvorby a jeho pohľad na budúcnosť módy. Otvoril ho veľkolepý tanečný vstup Miňa Kereša, ktorý pripravil špeciálnu choreografiu inšpirovanú letnou energiou kúpeľného mesta len k tomuto jubileu. Medzi jednotlivými blokmi zazneli hudobné vystúpenia vokálnej skupiny Fragile, ktorej originálne aranžmány citlivo podčiarkli atmosféru večera.

Vyvrcholením večera sa stalo veľkolepé defilé všetkých účinkujúcich modelov, Fera Mikloška, jeho hostí aj tajnej osobnosti, ktorá bola prekvapením večera. Záver patril Svetlane Rymarenko a Petrovi Lipovi ml., ktorí túto výnimočnú módnu udalosť pod holým nebom symbolicky uzavreli spoločným koncertom. Nechýbala ani tombola o exkluzívny víkend s vozidlom Mercedes-Benz v spolupráci s MB Panónska, ktorá dodala programu hravý záver.

Móda ako odraz doby

Mikloško opäť ukázal, že móda je viac než len šaty – je to svedectvo doby. Jeho kariéra je autentickým zrkadlom slovenskej módnej scény: začínala vo vlastnom obchode na Michalskej ulici v Bratislave v roku 1997, prešla vrcholmi aj pádmi, až sa pretavila do najväčších prehliadok, aké táto krajina kedy videla. A práve preto zostáva relevantná aj po takmer tridsiatich rokoch existencie MIKLOŠKO. Celé toto veľkolepé podujatie sa mohlo uskutočniť aj vďaka partnerstvu s Ensana Hotels, ktorých ikonické priestory, ako napríklad Thermia Palace, patria medzi architektonické klenoty s dušou a atmosférou svetového dedičstva.

Značka, ktorá žije každý deň

Fero Mikloško nekončí veľkou prehliadkou. V ateliéri v Bratislave denne pracuje tím krajčírok, ktoré realizujú zákazkové šitie modelov na mieru – od svadobných rób až po unikátne večerné minišaty, ale aj konfekciu pre pánov. Mikloško nepoľavuje – každý deň tvorí, skúša nové prístupy, uvádza kolekcie na trh. Ako sám hovorí: „Moje šaty žijú len vtedy, keď ich niekto s hrdosťou nosí.“ Už teraz v ateliéri vzniká nová zimná kolekcia, ktorá má ambíciu opäť predstaviť ďalší kreatívny rozmer tvorby Fera Mikloška. A pre mladých dizajnérov má Mikloško jasný odkaz: „Buďte originálni. Buďte odvážni. A nikdy sa nevzdávajte.“

Záver, ktorý zanechal stopu

„Záver večera nebol len symbolickou bodkou za výnimočnou prehliadkou – bol potvrdením toho, že Fero Mikloško dokázal z módy urobiť výpoveď generácií,“ zaznelo v hodnotení jedného z prítomných hostí. Už takmer tri desaťročia píše kapitolu slovenskej elegancie s presnosťou majstra, no stále s nadhľadom človeka, ktorý módu cíti ako emóciu, nie trend. Od Michalskej ulice až po kúpeľné mólo v Piešťanoch ukázal, že vášeň, pokora a odvaha môžu vytvoriť niečo, čo prekračuje kategóriu „len šaty“. Tento večer bol o odvahe snívať, o slobode tvoriť a o tom, že aj na Slovensku sa dajú robiť svetové veci, keď za nimi stojí človek, ktorý vie presne, prečo to robí. A presne preto si ho budeme pamätať navždy. Tento moment, toto mólo, tento príbeh – už neoddeliteľne patria do dejín slovenskej módy. A samotný dizajnér si práve teraz vychutnáva zaslúžený oddych v exotike, kam zamieril vďaka dlhoročnému partnerovi TUI Reisen Slovensko.

Štítky
/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”