Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

MBFL! 2024: Záverečný večer v znamení šachovej partie Borisa Hanečku a Lukáša Krnáča

Zdieľať

Bratislava, 15.10.2024: Vrcholom 11. ročníka prestížneho módneho podujatia Mercedes-Benz Fashion Live! bola dych berúca šachová partia, o ktorú sa v pondelkový večer postarali dizajnéri Boris Hanečka a Lukáš Krnáč v spolupráci s partnerom podujatia Ploom. Dejiskom invenčnej módnej prehliadky sa stalo nádvorie Slovenskej národnej galérie, ktoré na seba prevzalo podobu šachovnice. Veľká rošáda pod holým nebom vyburcovala ohromené publikum k niekoľko minútovej standing ovation a potvrdila suverenitu dvoch výrazných dizajnérskych osobností.

Veľká šachová partia medzi dvoma majstrami, v ktorej ťahy jedného či druhého majú v sebe zreteľný módny rukopis a zároveň aj istý generačný odkaz, bol koncept spoločnej prezentácie kolekcií Borisa Hanečku a Lukáša Krnáča v rámci 11. ročníka Mercedes-Benz Fashion Live!. Tento čierno-biely módny „battle“ mal ambíciu prispieť k dnešnej silnej tendencii hľadania novej identity módy 21. storočia cez prelínanie rôznych štýlov, postupov a nástrojov tvorby módneho dizajnu. Spoločnou črtou oboch dizajnérov je využívanie rôznych umeleckých výrazových prostriedkov, ktoré majú povýšiť zážitok z prezentovaných kolekcií. Aj preto pracujú Hanečka a Krnáč na prehliadkovom móle často s tanečníkmi, výraznými kulisami, storytellingom, prvkami divadla či kabaretu. Tentokrát spojili svoje kreatívne prístupy, aby milovníkov dizajnu prekvapili módnou performace, ktorá sršala dôvtipom, originalitou a priniesla nový pohľad na spôsob, akým môžu dizajnéri navzájom spolupracovať a vytvárať obohacujúce synergie. Partnerom módnej prehliadky sa stala značka Ploom.

Mercedes-Benz Fashion Live! Z. Kocúriková a Z. Fialová

Obaja dizajnéri predstavili šestnásť modelov, ktoré zosobňovali šachové figúrky. Osem pešiakov a osem charakterov – kôň, veža, strelec, kráľ a kráľovná, vytvorili komplexné, extravagantné, ale aj nositeľné kolekcie. Hviezdami večera sa okrem dizajnérov stali herecké ikony Zuzana Fialová a Zuzana Kocúriková, ktoré stvárnili šachové kráľovné. Premyslená choreografia pod taktovkou choreografiek Dominiky Malenovskej a Moniky Prikkelovej divákom postupne dávkovala čierne a biele figúrky, akoby bol na ťahu vždy jeden z dizajnérov. Dominika Malenovská bola zodpovedná za choreografiu Hanečkovej prezentácie a Monika Prikkelová si pod svoju kuratelu vzala modelky, modelov a perfomerov, ktorí prezentovali kolekciu Lukáša Krnáča. Vo veľkolepom defilé sa proti sebe postavili čierna a biela armáda, aby mohli ľudia v hľadisku detailne skúmať kontrast aj dialóg medzi dvomi dizajnérmi.

„Do spolupráce som Borisa Hanečku oslovil ja, pretože vnímam, že máme odlišné cieľové skupiny aj rukopis. Chceli sme skúsiť, akú odozvu bude mať naša spolupráca, v ktorej spojíme rôznorodosť našej tvorby do spoločného výstupu. S nápadom šachovej partie prišiel Boris, pretože práve takýto „battle“ ponúka divákom zaujímavé interpretácie,“ vysvetľuje Lukáš Krnáč. Čierna a biela kolekcia dvoch silných módnych tvorcov reaguje, okrem iného, na súčasnú polarizáciu v spoločnosti aj názorovú tendenciu vidieť veci čierno-bielo. „V dobe, v ktorej má každý svoju pravdu, stoja proti sebe dve armády šachových figúrok a pozývajú nás, aby sme v sebe našli spolupatričnosť, empatiu a súcit,“ dodáva Boris Hanečka.

Zatiaľ čo Boris Hanečka zostal verný svojej poetickosti a vznešeným materiálom, medzi ktoré nepochybne patrí hodváb a čipka, čerpá Lukáš Krnáč inšpiráciu v punku, čo v rámci stylingu modelov umocňuje kožou, dekonštuovanými strihmi, korzetmi a voľne visiacimi šnúrkami. Nežne tvrdá poetická kolekcia Borisa Hanečku je určená pre štýlové a zrelé ženy, ktoré majú vycibrený vkus a vyhľadávajú pohodlie. Drzá a extravagantná kolekcia s nádychom punku z ateliéru Lukáša Krnáča osloví mladšiu generáciu, ktorá sa nebojí experimentovať a odvážne kombinuje streetwearové kúsky. „Sme nesmierne radi, že 11. ročník Mercedes-Benz Fashion Live! spojil módu, dizajn, kultúru a umenie v jedno pulzujúce a inšpiratívne podujatie, ktoré sa každým rokom teší čoraz väčšej priazni divákov a návštevníkov. Chcela by som sa veľmi pekne poďakovať našim partnerom, vďaka ktorým môžeme na slovenskú módnu scénu prinášať kvalitnú prezentáciu dizajnérov, remeselnej zručnosti, udržateľnosti a kvality,“ dodáva manažérka podujatia Zora Husarčíková.

Mercedes-Benz Fashion Live! B. Hanečka a L. Krnáč

O Mercedes-Benz Fashion Live!

Podujatie Mercedes-Benz Fashion Live! začalo svoju históriu v roku 2013 pod názvom Fashion Live! ako reakcia na potrebu nového a dynamického módneho formátu na Slovensku. Postupom času sa rozrástlo na významnú platformu pre slovenských a českých dizajnérov s medzinárodným presahom. Od svojho vzniku prezentovalo podujatie MBFL prácu 83 dizajnérov a 93 študentov módy.

Ako jediný fashion event na Slovensku s medzinárodným dosahom sa MBFL! zaraďuje do globálnej siete Mercedes-Benz Fashion Weeks, ktoré sa konajú v módnych metropolách ako New York, Sydney, Madrid, Mexico City a Praha.

 

Tím MBFL:

Manažérka podujatia: Zora Husarčíková

Kreatívna riaditeľka: Lívia Štokingerová

Autor scény: Juraj Kuchárek

PR kontakt pre médiá: Andrea Gregorová, Babsy Jagušák

Sociálne médiá: Michaela Warenits, Ela Krchnavá

 

Partneri MBFL:

Generálny partner: Mercedes-Benz

Myšlienku podporila: Nadácia Tatra banka

Partneri podujatia: Ploom, Douglas, L’Oreál Professionnel, Crowdberry, Malfy, Bistro Ferdinand, Vöslauer, Narbon Corwin, G.H. Mumm, froosh, topankovo, SOM Store, Vitamin Well, BKIS, Fond na podporu umenia

Partner Best Fashion Talent: Slovak Fashion Council

Mediálni partneri: Markíza, EMMA, Refresher, Feminity, diva.sk, Startitup

Web: www.mbfl.sk

Instagram: @mbfl_ba

FB: https://www.facebook.com/bratislavafashion.live/

Štítky
/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”