Pôsobí v marketingovom svete už šesť rokov. Po získaní skúseností vo viacerých reklamných a marketingových agentúrach a aj v korporáte na marketingovej pozícii sa rozhodla vydať vlastnou cestou. Dnes pôsobí pod značkou Social Spirit. Venuje sa sociálnym médiám s dušou a aj druhým pomáha s auditom, stratégiou a obsahom na sociálnych sieťach. Predstavujeme vám Nikolu Kökényovú.
V marketingových agentúrach som začala pracovať ešte popri štúdiu na vysokej škole. Celý koncept tvorivých tímov pracujúcich na jednotlivých projektoch mi bol veľmi blízky. Brainstormingy a instantná spätná väzba na nápady od kolegov ma posunuli vždy dopredu. Naučila som sa na jeden projekt nazrieť z viacerých uhlov pohľadu a dať klientom agentúr na výber. Nikdy som nepredostrela klientovi len jeden návrh, vždy ich bolo viac. To robím aj teraz vo svojom podnikaní. Všetci sme rozdielni a každému vyhovuje niečo iné. Mať na výber pritom dáva klientom pocit voľby a slobody, a to je vo všetkých procesoch veľmi dôležité – pocit, že máte na výber.
Zároveň som sa v agentúrach naučila jednu pre mňa zásadnú vec – povedať svoj uletený nápad na plnú hubu. Predtým som bola v škole skôr človek, ktorý sa hanbil prejaviť, hanbila som sa za svoje nápady aj postoje, v kreatívnej práci sa však od vás tak trochu očakáva, že budete rozmýšľať inak, kreatívne, a zaobalí sa to do názvu “out-of-box”. Toto som si takisto ponechala do svojho podnikania. Aj keď je pravda, že mať uletené nápady pod značkou veľkých slovenských agentúr vyznie úplne inak, ako keď vám prezentuje uletené nápady freelancer jednotlivec. Agentúre už len z princípu veríte viac.
Na voľnej nohe som začala spolupracovať s menšími značkami, a teda napriek tomu, že majú odo mňa agentúrne výstupy, prispôsobujem veľkosti značiek aj rozpočet, spôsob komunikácie a konkrétne riešenia na mieru.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Celá moja filozofia, ktorú si cez Social Spirit razím je, že je to najmä o duši projektov a biznisov. Keď máte dobrý zámer vo vašom podnikaní, je to cítiť aj na sociálnych sieťach. Keď ste verní sebe a svojej značke, nehanbíte sa za ňu postaviť so svojim skutočným ja a vašou tvárou, môžete dosiahnuť úspech bez ohľadu na to, aký trend prišiel. Ľudia však majú tendenciu skryť sa za logo a príspevky bez duše a hodnoty. Takisto vždy bude platiť, že sociálne siete sú o ľuďoch. Akýkoľvek biznis môže komunikovať ľudsky a tento obsah bude fungovať vždy. Dokonca by som povedala, že trendy a aktualizácie sú jediná vec, čo sa na sociálnych sieťach mení. Gro ostáva stále rovnaké. Preto svojich klientov v mentoringu učím pochopiť princíp sociálnych sietí a strategické hľadisko, aby sa s príchodom každého nového trendu vedeli obrátiť znova na svoju vlastnú social media stratégiu a povedať si, či nový trend má využitie aj pre nich a ak áno, tak aký.
Technické chyby a správny mindset. Technické veci sú do veľkej miery jednoducho vyriešiteľné. Stačí klienta naviesť ako si napr. nainštalovať Business Manager, ako prepojiť Instagram s Facebookom, či ako zapnúť určité funkcie.
Správny mindset je však vec, ktorá sa nemení z noci do rána. Najčastejšie je, že sa ľudia hanbia ukázať sa pred kamerou, rozprávať o svojom biznise či projekte, odprezentovať ich najnovšiu tvorbu. Začínam si myslieť, že je to črta nás, Slovákov, že sa nevieme dostatočne oceniť a pochváliť.
Jednoznačne na víziu. Ak máme správne zadefinovanú víziu, každá otázka sa nám rieši jednoduchšie. Vízia ma jednoznačnú odpoveď na všetko – na každý jeden proces v našom podnikaní aj v správe sociálnych sietí. Ak sa však bavíme konkrétne o obsahovej stratégii, tak je veľmi dôležité vedieť koľko času z dňa reálne máme voľných na sociálne siete. Ale nielen dnes, ale dlhodobo. Takto bude každá stratégia udržateľná.
Potom je to o nastavení reálnych krokov, počtoch príspevkov týždenne, výbere obsahových rubrík, ktoré následne budeme len replikovať a točiť dookola, až kým sa daná rubrika úplne nevyčerpá. Konzistentnosť je veľmi kľúčová takisto, najmä však pri sieťach ako Facebook a Instagram, ktorých algoritmy fungujú na báze času – nový obsah vytlačí nový. Pri takom Youtube alebo Pintereste je to trvácnejší obsah a nezáleží koľko kedy vypublikujete. Stále je dohľadateľný na základe kľúčových slov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Karty #SOCIALSPIRITCARDS sú venované všetkým tvorcom, ktorí tvoria obsah na sieťach. Či už pre svoj vlastný biznis, projekt, alebo pre iné značky, tak ako to robím aj ja. Pri tvorbe mesačných obsahových plánov si vždy pomáham týmito kartami a veľmi mi pomáhajú v rozvírení kreatívnych nápadov. Karty sú vhodné pre začiatočníkov aj pokročilých, pretože bez ohľadu na to, aký profesionál sme, vždy si môžeme pomôcť zjednodušiť procesy. Sú ako pre jednotlivcov, tak aj pre tímy ľudí, ktorí spoločne pracujú na jednom projekte.
Obsahujú 60 interaktívnych úloh, v ktorých musíte úlohu vyriešiť písomne. Obsahujú 3 kategórie kariet, ktoré si ťaháte podľa toho, čo potrebujete – stratégiu (odpovede na strategické otázky týkajúce sa vášho podnikania na sociálnych sieťach), inšpiráciu (konkrétne tipy na príspevky a ich spracovanie) alebo motiváciu (citáty z prostredia sociálnych sietí).
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Bez ohľadu na to, aký je váš level vedomostí o sociálnych sieťach, toto sú kategórie, ktoré chýbajú všetkým tvorcom. Karty #SOCIALSPIRITCARDS môžete používať opakovane, kedykoľvek budete potrebovať.
Kampaň #SOCIALSPIRITCARDS: Hravá pomôcka pre tvorcov na sieťach prebieha na StartLabe a podporiť ju môžete aj vy. Stačí kliknúť TU
Keď chcete spirit, tak spirit :). Zahraničný profil @spiritdaughter je mojou motiváciou snáď každým jedným príspevkom, ktorý uvidím.
Ak by sme chceli niečo zo slovenskej a českej tvorby, tak by som určite odporučila profily: o kritickom myslení @kritickemyslenie a o duševnom zdraví @hedepycz, ktoré je čoraz väčšou témou nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Ľudia sa učia pracovať na sebe a na sebaláske. A to je potrebné a KRÁSNE!
Na sociálnych sieťach je veľa takýchto projektov. Sama som sa o tom presvedčila, keď som začala na IG pôsobiť ako socialspirit.sk. Aj preto vznikol môj podcast Social spirit podcast, kde pozývam pravidelne každé dva týždne nových tvorcov zo sociálnych sietí. Dvoch hostí z podcastu som spomenula v odpovedi vyššie. V rámci osobných značiek by som určite ocenila prácu @tvurcizenacinu (marketérka z Čiech, ktorá ma veľmi hodnotný a vizuálny obsah od sociálnych sietí po všetky ostatné komunikačné kanály) alebo Jána Michalova pod profilom @Financiepodpalcom (finančný sprostredkovateľ, ktorý má dnes vďaka IG profilu plne obsadený stav – a neprekvapivo klientami z Instagramu).