Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

Téma financií sa dá deťom podať aj hravou a zrozumiteľnou formou. Zoznámte sa s projektom Bystré Deti!

Zdieľať

Premýšľali ste niekedy nad tým, ako finančná gramotnosť ovplyvňuje všetky oblasti nášho života? Rozumné hospodárenie, správne rozhodovanie vo vzťahu k peniazom i plnenie svojich snov, vďaka peniazom, ktoré sme si dokázali nasporiť. Kedy však s týmto všetkým začať?

Najpevnejšie korene zdravých návykov sa tvoria už v detstve a k návykom hygieny či zdravej životosprávy našich detí by bez pochýb malo pribudnúť aj budovanie zdravých finančných návykov. Poznáte tie situácie, keď chce dieťa v obchode ďalšie a ďalšie hračky a nechápe prečo mu ich nechcete alebo nemôžte kúpiť? Alebo neviete, ako mu vysvetliť, prečo by si nemalo minúť všetky nasporené peniaze z pokladničky naraz? Akú úlohu majú v našich životoch peniaze, a aká je hodnota vecí okolo nás? Zoznámte sa s projektom Bystré Deti, ktorý pomáha podať tému financií deťom hravou a zrozumiteľnou formou.

Začalo to detskou knihou Ako sa Hanka naučila sporiť

Nadšenie pre svet finančného poradenstva v kombinácií s rodičovstvom priviedol sympatický pár Luciu a Tomáša k založeniu projektu Bystré deti. Ich zámer a vízia boli od začiatku celkom jasné – priviesť čo najviac slovenských detí k základom finančnej gramotnosti hravou a zrozumiteľnou formou, pomôcť im porozumieť peniazom a naučiť ich s nimi rozumne hospodáriť. Ich cesta začala vydaním detskej edukačnej knihy Ako sa Hanka naučila sporiť, ktorú skvele dopĺňa pracovný zošit Ako sa Hanka naučila sporiť hrou.

Vzdelávanie v materských školách

Úspech knihy a pozitívne ohlasy na schopnosť podať zdanlivo zložitú tému detsky jednoduchým a mimoriadne pútavým spôsobom na seba nenechali dlho čakať. Dnes už sú manželia Riskovci opäť o niečo bližšie ku svojmu snu podieľať sa na výchove finančne bystrej generácie detí, a to aj vďaka spusteniu projektu Finančnej Gramotnosti pre Materské Školy.

Za vzdelávacím programom pre deti by ste možno čakali ministerstvo školstva, alebo inú štátnu inštitúciu. Tento projekt je však osobnejší a ľudskejší. Vychádza z lásky, snov a nadšenia. Tomáš a Lucia Riskoví v ňom dokázali spojiť svoje bohaté poznatky a skúsenosti zo sféry podnikania a finančného poradenstva s rodičovskou schopnosťou dokázať podať už najmenším deťom informácie zrozumiteľne a pútavo. Ich zámerom nie je „len“ predávať knihy či vzdelávacie programy. Odvážnym snom manželov Riskovcov a projektu Bystré Deti je budovať základnú finančnú gramotnosť detí na Slovensku a meniť tak spôsob, akým raz bude budúca generácia
premýšľať o peniazoch a hospodáriť s nimi.

Rozprávate sa doma s deťmi o peniazoch?

Tak, ako pri akejkoľvek inej výučbe, je aj pri budovaní finančnej gramotnosti ideálna kooperácia vzdelávacieho zariadenia, (v tomto prípade materskej školy) rodiča a dieťaťa. Škôlka môže v rámci programu Finančnej gramotnosti odovzdať informácie deťom prostredníctvom hier a zábavných aktivít. Ak vo vašej škôlke o programe ešte nevedia – určite im o ňom dajte vedieť alebo pošlite kompetentným link na tento článok.

Veľmi podstatné však je, rozprávať sa s deťmi o financiách aj doma. Veď sú všade okolo nás. Pri výbere novej hračky či pri bežnom nákupe v potravinách. Ako to však deťom vysvetliť? Projekt Bystré deti sa zameriava aj na pomoc pre rodičov. Rady a tipy ako deťom informácie podať, ako aj rôzne námety na spoločné zábavné aktivity vedúce k finančnej gramotnosti detí, sú pre všetkých rodičov k dispozícií prostredníctvom videí a postov na sociálnych sieťach projektu Bystré deti, ako aj v sekcii blogu na ich webovej stránke.

Pre deti aj rodičov, ktorí sú fanúšikmi projektu Bystré Deti už nejaký ten čas, a pilotné knižné dielo Ako sa Hanka naučila sporiť majú prelistovanú už mnohokrát, máme dobrú správu. Koncom tohto roka pribudne do knižnej rodiny finančnej gramotnosti, nový prírastok – detská knižka vysvetľujúca tému zarábania s hlavnou myšlienkou „Robme to čo nás baví a sme v tom dobrí“.

/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”