Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

Zdieľať

Tiffany je celosvetovo známa klenotnícka spoločnosť, ktorej príbeh sa začal písať v roku 1837. Zakladateľom spoločnosti bol Charles Lewis Tiffany a jeho pôvodný obchod bol papiernictvo a galantéria. Na šperky sa spoločnosť zamerala až v roku 1853. Od tých čias až do súčasnosti neprestáva prekvapovať svet elegantnými a luxusnými diamantovými šperkmi.

Tiffany & Co

Počas svojej 187 ročnej existencie spoločnosť Tiffany & Co obohatila svet šperkov o množstvo zaujímavých kúskov a nápadov. Niektoré z nich možno poznáte, o iných sa dozviete z tohto článku.

Ikonická modrá škatuľka Tiffany

Každý jeden šperk, ktorý si kúpite v Tiffany y Co je zabalený do modrej škatuľky. Tento modrý odtieň, ktorý všetci poznajú ako „Tiffan Blue“ má číslo Pantone 1837. V roku 1998 bola registrovaná ako farebná ochranná známka a nie je verejne dostupná. Takže, vždy keď uvidíte tento odtieň farby môžete si byť istý, že ide o Tiffany.

Kde zobral Ch. L. Tiffany inšpiráciu na túto farbu sa presne nevie. Povráva sa ale, že videl portrét cisárovnej Eugénie de Montijo (manželka Napoleóna III) , ktorá mala na sebe šaty v tomto odtieni modrej.

Žltý diamant

V roku 1877 kúpil Ch.L. Tiffany viac ako 287 karátový surový žltý diamant. Po roku skúmania a brúsenia uzrel svetlo sveta 125,8 karátový žltý diamant v tvare vankúša. Ide o mimoriadne vzácny farebný diamant, ktorý má jasne žltú, kanárikovú farbu a radí sa medzi tie najkrajšie diamanty na svete a je známy ako Tiffany Yellow Diamond. Tento diamant bol zasadený v priebehu rokov v rôznych šperkoch, zväčša náhrdelníkoch. Mala ho na sebe Audrey Hepburn v reklame na film Raňajky u Tiffanyho a mohli ste ho vidieť aj nedávno, v roku 2019 na krku Lady Gaga. Celkovo bol už v troch náhrdelníkoch a v jednej brošni.

Tento žltý diamant môžete vidieť vo vitríne v obchode Tiffany & Co na Fifth Avenue, ale čas od času sa objaví aj v iných pobočkách tejto spoločnosti.

Diamantové zásnubný prsteň

Zásnubný prsteň s diamantom, ktorý vytŕča nad zlatým alebo  strieborným prsteňom. Práve Ch. L. Tiffany v roku 1886 osadil diamant nad zlatý pásik (prúžok). Uchytenie diamantu nie je takmer vôbec vidieť a ten sa môže zaskvieť v celej svojej kráse. Do tej doby boli drahokamy osadené v prsteni, nevyčnievali nad jeho povrch. Zásnubné prstene v štýle Tiffanyho si rýchlo získali popularitu a tešia sa jej dodnes.

Nové drahokamy

Tiffany & Co bola prvou klenotníckou spoločnosťou, ktorá zamestnávala aj gemológov. Vďaka nim sa ponuka drahokamov v tomto klenotníctve značne rozšírila o dovtedy neznáme kúsky ako

  • Kunzit – objavil ho v r. 1902 hlavný gemológ Tiffany & Co G. F. Kunz. Na jeho počesť dostal drahokam pomenovanie. Kryštály kunzitu majú ružovú až fialovú farbu
  • Morganit – pomenovaný na počesť finančníka a filantropa J.P.Morgana. Verejnosti bol predstavený v roku 1910. Ide o ružovú až broskyňovú odrodu berylu.
  • Tanzanit – nádherný modrý drahokam, ktorý bol objavený v r. 1968 v Tanzánii. Do dnešných čias je Tazánia jedinou krajinou, kde je možné tento drahokam v tejto kvalite nájsť. Tie najkvalitnejšie tanzanity majú z každého uhla pohľadu inú farbu, od rôznych odtieňov fialovej až po modrú.
  • Tsavorit – tento zelený drahokam predstavila spoločnosť v roku 1974. Pomenovanie dostal po národnom parku Tsavo, ktorý sa nachádza na hraniciach Kene a Tanzánie. Práve tu bol drahokam objavený.
Tanzanit. Tiffany (ilustračný obrázok

https://stock.adobe.com/sk/search/images?k=tanzant&search_type=usertyped&asset_id=785700983

Katalóg „Blue Book“

Myslíte si, že tlačené katalógy, ktoré máte v schránkach sú výdobytkom modernej doby? Nie. Prvý katalóg svojho druhu vydala spoločnosť Tiffany & Co v roku 1845. Bola v ňom kolekcia luxusných šperkov a vďaka katalógu sa mohli ľudia dozvedieť o tých najlepších šperkoch aké v klenotníctve v tej dobe mali.

Francúzske korunovačné klenoty

Tie najlepšie a najúchvatnejšie diamanty a drahokamy boli v minulosti majetkom panovníkov. V roku 1887 Ch. L. Tiffany využil príležitosť a kúpil asi tretinu francúzskych korunovačných klenotov na aukcii v Louvri. Šperky a drahokamy dostali novy dizajn a následne boli ponúknuté vyššej spoločnosti v USA.

Trofeje

Športové trofeje sú každý rok túžbou mnohých športovcov a tímov. V spoločnosti Tiffany & Co sa ich vyrába hneď niekoľko. Od roku 1967 vyrábajú trofej pre víťazný tím super bowlu tzv Vincent Lombardi Trophy, do ktorej, hneď ako je víťaz známy vyryjú názov tímu. Okrem nej sa v klenotníckych dielňach vyrábajú aj trofeje pre US OPEN, preteky lodí, konské dostihy, preteky formúl či basketbal (NBA). Precízna ručná práca a dôraz na detail robia z týchto strieborných trofejí nie len symbol víťazstva ale aj cenným umeleckým kúskom.

Široká ponuka produktov

Aj keď je Tiffany y Co známa hlavne úchvatnými kolekciami zlatých šperkov a diamantovými klenotmi v ich ponuke toho nájdete viac: pánske aj dámske šperky z drahých kovov a drahokamov, povestné zásnubné prstene s diamantmi (dámske aj pánske) či hodinky zo zlata alebo s diamantmi.

Ak hľadáte niečo štýlové a značkové do domácnosti nájdete to v Tiffany. Súpravy strieborných príborov, jedálenské súpravy, obrúsky, dekoračné vankúše, poháre, či čajové porcelánové súpravy. Drobnosti ako kabelka, opasok, peňaženka či puzdro na karty s logom Tiffany & Co si môžete na stránkach tejto spoločnosti tiež zaobstarať.

Reštaurácia Tiffany

Raňajky u Tiffanyho nie je len film, ktorý sa v priestoroch spoločnosti natáčal. Na raňajky k Tiffanymu, ale aj na kávu, čaj alebo drink si môžete zájsť aj dnes. Reštaurácia sa nachádza v priestoroch spoločnosti na 5th Avenue a je ladená do typického modrého odtieňa.

Predajne Tiffany & Co nájdete po celom svete, viac ako 60 ich je len v USA a viac ako 100 obchodov Tiffany & Co nájdete po celom svete. Ak ste dostali chuť na zlatý šperk od Tiffany najbližšiu predajňu nájdete vo Viedni. Nemusíte ale nikam cestovať, strieborné, zlaté alebo platinové šperky s diamantmi a inými drahokamami si môžete objednať aj z webových stránok Tiffany & Co.

ZDROJ: tiffany.com/

Obrázky: https://stock.adobe.com/sk/

Štítky
/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”