Načítava sa

Type to search

Tipy, ako bojovať s únavou, ktorú potrebujete na dokončenie záverečnej práce 

ZuzanaC
Zdieľať

Sú vaše batérie také vybité, že už úplne ochabujete? Potrebujete tipy, ako bojovať s únavou? Čítajte ďalej a dozviete sa viac. 

Predstavíme vám niekoľko riešení, ako na dôležité úlohy v škole alebo práci získate stratenú energiu.  

Nadýchnite sa čerstvého vzduchu 

Či už ste v kancelárii alebo doma, vezmite si bundu a prejdite sa niekoľko minút po bloku okolo budovy. Nezáleží na tom, či je slnečno, prší alebo sneží. Veď čo pomáha proti únave a malátnosti lepšie ako pohyb na čerstvom vzduchu? Krátka kyslíková sprcha robí zázraky. Ak z časových dôvodov nemôžete ísť na prechádzku, môžete na pár minút otvoriť okno dokorán a niekoľkokrát sa zhlboka a vedome nadýchnite a vydýchnite.  

Uvidíte, že na vypracovanie náročnej bakalárskej práce alebo inej dôležitej polohy získate potom novú energiu veľmi jednoducho a rýchlo.  

Pite viac ako ste zvyknutí 

A tým myslíme len nealkoholické nápoje, samozrejme! V závislosti od veku sa ľudský organizmus skladá z 50 až 80 percent z vody. Je preto dôležité udržiavať rovnováhu tekutín v normálnej hladine.  

Najlepšie je vypiť dva až tri litre neperlivej vody denne alebo nesladený čaj. Pretože ak nepijete dostatok tekutín, výsledkom je nesústredenosť a malátnosť a ani tie najvýkonnejšie tonery do tlačiarne vás nemusia potom zachrániť.  

Dôvodom je mierna dehydratácia, ktorá je viditeľná, keď ste smädní. V prvom rade to nenechajte zájsť tak ďaleko: Na stole majte vždy plnú fľašu vody, ktorú by ste nemali len vyprázdniť, ale niekoľkokrát počas dňa doplniť. Ako vodítko si môžete zapamätať, že treba vypiť 250 ml vody každú hodinu. Neodporúčajú sa len nealkoholické nápoje – je tam priveľa cukru a priveľa kalórií. 

Osviežte sa vodou 

Viete, čo pomáha okamžite a rýchlo proti únave? Striedavá sprcha, ktorá nakopne váš krvný obeh teplou a studenou vodou. Vy ste ale práve v kancelárii alebo si musíte odsedieť paralyzujúco nudnú návštevu u svokrovcov a k sprche sa asi nedostanete? Žiadny problém: podobne povzbudzujúci účinok má aj ošpliechanie tváre a zápästia ľadovo studenou vodou v kúpeľni. Vyskúšajte a možno aj tento jednoduchý krok vám na písanie rigoróznej práce dodá energiu.  

Doprajte si zdravú výživu 

Káva nie je jediné riešenie, ako si doplniť energiu. Skúste maškrtu, ktorá vám dodá nový impulz bez toho, aby vás neskôr opäť ťahala dole: napríklad banány a orechy poskytujú ideálnu zmes komplexných sacharidov a bielkovín. Keďže banány obsahujú aj aminokyselinu tryptofán, z ktorej sa v mozgu tvorí hormón šťastia sérotonín, ako bonus je potom porcia dobrej nálady. 

Mimochodom, proti únave pomáhajú aj vitamíny B-komplexu: vitamíny B3, B5, B7 a B12, ktoré sa vo veľkom množstve nachádzajú v pečeni, sleďoch, vajciach, mlieku a celozrnných výrobkoch, orechoch a strukovinách. A vitamín C obsiahnutý v citrusových plodoch tiež dodáva sviežu dávku energie. 

Zdroj obrázka: fizkes/Shutterstock.com