Načítava sa

Type to search

Hľadáte vysnívanú prácu? Takto pracuje virtuálna asistentka

Viera Horňáková
Zdieľať

Prišli ste o zamestnanie počas pandémie? Nevyhovuje vám klasický pracovný čas 9-17? Ste študentka, či mamička na materskej a chcete sa realizovať? Alebo ste len zistili, že to, čo robíte, vás nejakým spôsobom obmedzuje a radi by ste to skúsili inak? Počuli ste už o profesii – virtuálna asistentka? Prečítajte si, aká je jej náplň práce, aké zručnosti a schopnosti sa od nej očakávajú a ako vôbec začať túto prácu robiť.

virtuálna asistentka

Foto: pexels.com

Čoraz viac spoločností si najíma čiastočné práce. Práca virtuálnej asistentky nie je hudbou budúcnosti, je to reálne narastajúci trend v oblasti zamestnávania. Podľa portálu FlexJobs je práca virtuálnej asistentky jedným z najrýchlejšie rastúcich vzdialených kariérnych oblastí. Práca virtuálnej asistentky je v západných krajinách veľmi rozšírený a žiadaný typ práce na diaľku.

Čo robí virtuálna asistentka?

virtuálna asistentka

Virtuálna asistentka je niečo ako vzdialená správa a klientska podpora, pretože svoju činnosť vykonáva zvyčajne z domu, na diaľku. Náplň práce virtuálnej asistentky môže byť rôzna od základných administratívnych činností, akými sú vybavovanie telefonátov, plánovanie stretnutí, koordinovanie harmonogramu a kalendárov, spravovanie e-mailov a záznamov do databázy až po vykonávanie spoločenských úloh klienta. Náplň práce môže byť aj na základe konkrétnych schopností: vedenie účtovníctva, realizácia výskumov a prieskumov, tvorba prezentácií, či marketing. Virtuálna asistentka je niečo ako dodávateľ služieb. Pracuje pre seba a spoločnosť, s ktorou spolupracuje je jej klientom. Výhodou je, že spravidla tak môže pracovať pre viaceré spoločnosti naraz.

Prečo je práca virtuálnej asistentky taká zaujímavá?

Z hľadiska virtuálnej asistentky existuje viacero výhod. Najčastejšie sa spomínajú flexibilita, čiže žiadna práca od-do. Asistentka robí to, v čom je dobrá, a tak môže rozvíjať ďalej svoje schopnosti. Nemá žiadne obmedzenia, ktoré by sa týkali dochádzania za prácou.

Z pohľadu klienta, čiže tej strany, ktorá potrebuje služby virtuálnej asistentky, vzniká hneď niekoľko dôvodov, prečo sa obrátiť na prácu virtuálnej asistentky.

  • Klient nemusí zamestnať človeka na plný úväzok, čiže mu nevznikajú ďalšie náklady a odvody na zamestnanca a úlohy sú urobené externe za pomoci virtuálnej asistentky.
  • Ďalšou výhodou je to, že netreba nikoho zaúčať, pretože virtuálna asistentka je špecialistkou vo svojom odvetví.
  • Virtuálna asistentka robí to, v čom je dobrá a klient sa aspoň môže sústrediť na iné aspekty, ktoré súvisia s jeho podnikaním.

Odporúčame pozrieť si 2 zaujímavé rozhovory so šikovnými Slovenkami, ktoré majú osobnú skúsenosť s prácou virtuálnej asistentky, dokonca jedna z nich založila projekt, ktorý poskytuje rôzne služby administratívy, marketingu a podobne podnikateľským aj nepodnikateľským subjektom.

Ak sa chcete dozvedieť viac o práci virtuálnej asistentky, rôzne pre a proti, výhody a nevýhody, ale aj rady a tipy ako túto profesiu vykonávať, aby bola spokojná virtuálna asistentka aj jej klienti, odporúčame vám webinár Ako sa stať virtuálnou asistentkou, na ktorom boli prednášajúcimi práve spomínané Slovenky s osobnou skúsenosťou s prácou virtuálnej asistentky.

Aké zručnosti sa požadujú od virtuálnej asistentky?

  • Organizačné schopnosti – dôležité hlavne pri sledovaní úloh pre klienta
  • Komunikačné schopnosti – práca na diaľku si vyžaduje zdatnosť v komunikácii prostredníctvom telefónu aj e-mailu
  • Technická zdatnosť – ovládanie najbežnejšie používaných softvérových programov, výhodou je ovládanie širokej škály počítačových zručností
  • Multitasking – virtuálna asistentka musí zvládať vyriešiť viacero úloh naraz, v prípade, že má niekoľko klientov a každý z nich iné požiadavky

Pracovný čas a prostredie virtuálnej asistentky

Práca virtuálnej asistentky vyžaduje minimálne nároky na priestor. Väčšinou ním je nejaký priestor doma alebo prenajaté kancelárske priestory či priestory v co-workingových centrách. Okrem toho potrebuje virtuálna asistentka kancelárske vybavenie a nemala by zabúdať na dôležitosť vlastného marketingu, aby sa o nej svet dozvedel.

Potrebujete poradiť s marketingom na sociálnych sieťach? Všetko, čo potrebujete vedieť ohľadom business instagramového účtu a handmade biznisu sa dozviete na webinároch s marketingovou konzultantkou Martinou Pálešovou. Či už ste niekto, kto si potrebuje založiť business účet na instagrame a vysvetliť všetko od základov alebo už na instagrame fungujete, ale nevidíte žiaden posun, prípadne sa potrebujete zamerať na reklamu a obchod s vašimi službami, webináre vás prevedú všetkým dôležitým pre váš business instagramový účet.

Instagram pre handmade biznis č.1-3

Pracovný čas virtuálnej asistentky je flexibilný, treba však rátať s tým, že ak nejaký projekt urguje, je potrebné ho dokončiť počas večera či cez víkend. V konečnom dôsledku, je to na dohode a na stanovení si, kedy vám najviac vyhovuje plne pracovať popri ostatných povinnostiach.

Ako začať?

Zaujala vás táto téma? Láka vás práca virtuálnej asistentky? Stojíte už len pred otázkou, ako teda začať? Tu je zopár krokov, ktoré vám ukážu, ako na to.

práca virtuálnej asistentky

Foto: pexels.com

1. Vyberte si svoju obchodnú štruktúru

Premyslite si, ako chcete vystupovať či priamo (živnosť, s.r.o. práca na dohodu a podobne) alebo prostredníctvom sprostredkujúcej organizácie. Ideálne je využiť členstvo v organizáciách, ktoré ponúkajú príležitosti na vytváranie sietí a profesionálny rast a rozvoj. Jednou z takých je All for us – Services.

2. Rozhodnite sa, ktoré služby ponúknete svojim klientom

Treba si poriadne premyslieť, čo všetko ovládate. Spíšte si to na papier, lebo nemusí vám hneď všetko napadnúť. Keď sa rozpíšete, zistíte aj rôzne súvislosti a nadväznosti. A možno sama budete prekvapená, čo všetko ovládate a viete.

3. Premyslite si svoju cenovú stratégiu

Prehodnoťte, za akých cenových podmienok chcete fungovať. Zvážte svoje náklady spojené s prevádzkou služieb, ktoré chcete poskytovať. A takisto podľa vybranej formy podnikania ostatné náklady, odvody, poplatky. Je dobré urobiť si aj cenový prieskum, aby ste zbytočne „nestrieľali”, ale vedeli ohodnotiť cenu svojej práce.

4. Vytvorte si svoju pozíciu na sieťach

Tým máme na mysli nielen klasické sociálne siete, ale aj profesijne orientované, akým je napr. LinkedIn. Je dôležité, aby ste mali svoj profesionálny profil.

5. Začnite nadhadzovať a vytvárať siete

Získavanie kontaktov je veľmi dôležitým krokom. Nie každý kontakt musí byť pre vás rovno klientom, ale môže vás posunúť ďalej. Sieťovanie je pre túto oblasť práce veľmi podstatná.

6. Budujte vzťahy

Keď kontakty máme, treba budovať vzťah, a tak ako tie bežné vzťahy, aj tie obchodné, si vyžadujú čas.

Prajeme vám veľa úspechov a skvelých projektov, ak ste sa pre túto profesiu rozhodli :).

Zdroje: thebalancecareers.com, flexjobs.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *