Načítava sa

Type to search

Najdôležitejšie minerály pre vaše srdce

ZuzanaC
Zdieľať

Kardiovaskulárne ochorenia sú najčastejšou príčinou úmrtí v západných krajinách a prispievajú k nim aj cukrovka a obezita. Čo je hlavnou príčinou kardiovaskulárnych ochorení?

Potraviny sú dôležité

Ukázalo sa, že len 20 % rizika srdcových ochorení je spôsobených genetickou predispozíciou, 80 % súvisí so životným štýlom. Stravovacie návyky ovplyvňujú všetky faktory, ktoré prispievajú k ochoreniam srdca, aterosklerotickým plátom, zápalom a celkovému zdraviu ciev. Nesprávna strava vedie k nedostatku dvoch základných minerálov. O ktorých mineráloch hovoríme?

Horčík pre srdce

Horčík je nevyhnutný pre správnu funkciu svalov. Nezabúdajme, že srdce je tiež sval, jeden z najdôležitejších v našom tele. Nízka hladina horčíka sa spája s rizikom vysokého krvného tlaku a mnohých srdcových ochorení. Nízka hladina horčíka môže viesť k inzulínovej rezistencii v dôsledku zmien spôsobu spracovania glukózy.

Dostatok horčíka v strave môže znížiť riziko metabolického syndrómu, cukrovky 2. typu a riziko kardiovaskulárnych ochorení. Bohužiaľ, v našej strave často nemáme dostatok horčíka. Denná dávka pre ženy je 310 až 320 mg. Preto stojí za to zvážiť doplnok stravy MAG B6 ALLNUTRITION, ktorý obsahuje 670 magnézia v jednej kapsule.

magnézium

Draslík pre srdce

Draslík je ďalší minerál, ktorý je zodpovedný za zdravie kardiovaskulárneho systému. Podobne ako horčík pomáha udržiavať normálnu činnosť srdca a zohráva kľúčovú úlohu pri regulácii krvného tlaku a činnosti ciev. Je dokázané, že strava bohatá na draslík môže znížiť krvný tlak, čo má veľký vplyv na naše zdravie. Je dôležité si uvedomiť, že vysoký krvný tlak je deštruktívny a ak sa nelieči, poškodzuje mnohé orgány v našom tele vrátane obličiek, pečene a očí.

Bohužiaľ, väčšinou nemáme dostatok draslíka, aby sme vyvážili množstvo sodíka, ktoré denne prijímame v potrave. Vysoký pomer sodíka a draslíka sa spája s vysokým krvným tlakom a kardiovaskulárnymi ochoreniami. Najlepším zdrojom draslíka je ovocie a zelenina vrátane zemiakov.

Na rozdiel od horčíka by sa draslík nemal užívať bez konzultácie s lekárom. Ak máte nediagnostikované zlyhanie obličiek, vysoký príjem draslíka vám môže len uškodiť. Niektoré lieky na vysoký krvný tlak môžu zadržiavať draslík v tele. Diuretiká môžu spôsobiť stratu draslíka jeho vyplavovaním z tela.