Načítava sa

Type to search

Naučte sa bojovať so stresom jednoducho a žensky 

REDAKCIA
Zdieľať

Stres je naším najväčším nepriateľom. Zaujímavé je, že si nie vždy uvedomujeme, že stres cítime. Stres môže byť vedomý, ale aj nevedomý, ktorý vychádza z nášho podvedomia. Naše telo však neoklameme. Naše telo vie stres okamžite vycítiť a vie naň aj rýchlo reagovať. Ak chceme žiť v pokoji a v rovnováhe, je potrebné, aby sme sa naučili so stresom bojovať. Ako na to?  

Každý by slovo stres opísal inak. Čo je stres? Stres je obranná reakcia nášho tela na nejakú záťaž. Je to nepríjemný pocit, ktorý nás vie buď zahnať do kúta, no niektorých ľudí vie aj nakopnúť. Ak patríte do prvej skupiny ľudí, mali by ste sa naučiť, ako so stresom bojovať. Bojovanie so stresom je bojom na dlhé trate, ale nie je to dopredu prehratý boj.  

1. Plánovanie a organizovanie vás môžu zachrániť  

Ak sa dostávate do stresu preto, lebo nestíhate, kúpte si diár. Môže to byť klasický papierový diár alebo elektronický. Zapisujte si všetky dôležité schôdzky, stretnutia. Nezabudnite ani na výročia, narodeniny a iné dôležité dni, na ktoré nechcete zabudnúť. Ak budete mať prehľad v tom, ako vyzerá váš týždeň, vyhnete sa stresu z toho, že ste na niečo zabudli, alebo že nestíhate.  

Rovnako si plánujte dopredu aktivity, o ktorých viete, že na ne budete potrebovať viacej času. Pokiaľ ide o zvládanie stresu, správne rozvrhnutie času je nevyhnutné.  

2. Bez kvalitného spánku nič nezmôžete  

Dni plynú jeden za druhým a vy si zrazu uvedomíte, že ubehol ďalší týždeň. Bol to pre vás náročný týždeň, pretože ste toho museli veľa spraviť. Cítili ste sa veľmi v strese, a to až natoľko, že ste ani nemohli spať. Možno ste spánok odkladali na neskôr a namiesto toho ste pracovali. Spánok vám so stresom pomôže! Nie nadarmo sa hovorí, že spánok vyrieši aj najväčšie problémy. Ak sa cítite pod tlakom, doprajte si prestávku a relax. Uvidíte, že potom budete vedieť so stresom lepšie bojovať.  

3. Nápoje, ktoré potešia 

Ak už večer nevládzete a cítite stres, spravte si radosť a otvorte si víno. Zmyslom určite nie je to, aby ste vypili celú fľašu. Avšak pohár obľúbeného vína vie niekedy veľmi pomôcť so stresom. Zbaví vás zbytočného napätia a vám sa bude lepšie dýchať.  

Ak nie ste vôbec typ, ktorý by pil víno, skúste si spraviť večer bylinkový čaj. Konkrétne je to práve bylinka medovka, ktorá má blahodarné účinky aj na utlmenie stresu. Ak nepoznáte Bylinkáreň Zdravysvet.sk, určite navštívte túto stránku. Nájdete tam nielen sušenú medovku, ale aj iné bylinky, ktoré vám pomôžu upokojiť sa.  

4. Ľudská blízkosť je veľmi nápomocná  

Ak sa cítite byť v strese, zdôverte sa s tým niekomu, komu veríte. Môže to byť manžel, priateľ alebo dobrá kamarátka. Uvidíte, že keď budete váš stres s niekým zdieľať, tak sa vám uľaví. Niekedy stačí prosté objatie a veci sa nám zdajú jednoduchšie. Nehanbite sa niekomu priznať, že ste pod tlakom a v strese. Možno budete prekvapená, keď zistíte, ako vám vie v zvládaní stresu pomôcť blízkosť niekoho, koho máte radi.  

Zdroj obrázka: 

Kristina Kokhanova / Shutterstock.com