Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

REZKE usporiadalo akciu, na ktorej nechýbala skvelá atmosféra, šikovné ženy a udržateľná móda

Zdieľať

V nedeľu 25. septembra sa pod hlavičkou REZKE konala akcia v duchu uvedomelého nakupovania. REZKE je akronymom pre recyklovanú módu z Košíc. Táto značka šíri posolstvo udržateľnej módy a pomáha udržiavať kvalitné oblečenie v obehu. Počas nedeľnej akcie bola možnosť uloviť si svoj nový kúsok do šatníka od známych influenceriek a milovníčok módy.

Akcie sa zúčastnila aj redaktorka Akčných žien Barborka Jelinek, ktorá vyspovedala majiteľku REZKE a zároveň organizátorku eventu Zuzanu Slivenskú.

Prečo si sa rozhodla zorganizovať bazár influenceriek?

Veľa ľudí si pochvaľuje to, že môžu nosiť oblečenie, ktoré už niekto nosil. Tieto dámy, ktoré dnes prijali pozvanie, vnímam ako tie, ktoré sa pohybujú vo svete módy. Témami udržateľnosti prispievajú k spôsobu života, ktorý sa my v REZKE snažíme presadzovať. Preto mi napadla myšlienka usporiadať akciu, počas ktorej sa vedia stretnúť so svojimi fanúšikmi a priaznivcami naživo. Zrealizovali sme to takto vo forme bazára. Veľmi rada spájam šikovné ženy, preto aj toto podujatie, kde dnes sme, vnímam ako miesto, kde sa môžeme navzájom inšpirovať.

Čo pre Teba znamená pojem udržateľnosť v móde?

Pre mňa to znamená, že si nebudem bezhlavo nakupovať všetko, čo vidím a čo mi padne do oka, ale premyslím si, čo naozaj potrebujem v šatníku, či mi to svedčí, či to budem nosiť pravidelne a či to vôbec vynosím. V tomto sú o krok vpred muži oproti nám, lebo keď si niečo kúpia, tak to znosia až do zodratia. Častokrát aj ja osobne som bola nákupná maniačka. Čo som videla, to som si kúpila bez rozmýšľania. Potom som si uvedomila, že mám v šatníku mnoho vecí s visačkami, ktoré som nikdy nenosila ani nepoužila.

bazár

Chystá REZKE do budúcna nejaké novinky?

Plánujeme rozbehnúť vlastnú značku pod REZKE. Chceli by sme šiť hlavne z udržateľných materiálov. Zamerať sa chceme predovšetkým na ľan. Keď všetko dobre dopadne, v lete by sme chceli predstaviť našu prvú kolekciu.

K téme udržateľnosti módy aj k samotnému eventu sa vyjadrili aj pozvané influencerky Linda Babušík Adamčíková @lapkinn, Mária Kováč Špilárová so svojím projektom @miss_kolorova a Petra Nagyová so svojím projektom @secondsanca.

Zľava Zuzana Slivenská, Petra Nagyová, Linda Babušík Adamčíková, Mária Kováč Špilárová

Prečo si sa rozhodla prísť na takýto bazár?

Linda: Veľmi sa teším, že som dostala toto pozvanie. Prijala som ho, pretože za ten čas, čo bol a je kovid, tak sa mi nahromadilo dosť vecí v šatníku a nemám to rada. Niektoré veci som mala len párkrát na sebe a preto by som bola rada, ak by si našli nových majiteľov a majiteľky a robili radosť tak, ako stihli robiť mne.

Mária: Veľmi rada podporujem takéto typy akcií. Myslím, že to má hlavu a pätu, aby sme oblečenie, ktoré nenosíme a už nám neslúži posúvali ďalej.

Petra: Lebo sú tu správni ľudia na správnom mieste, ktoré propaguje udržateľnú módu.

Prečítajte si aj  rozhovor s Máriou Špilárovou

Čo pre teba znamená udržateľnosť v móde?

Linda: Udržateľnosť pre mňa znamená, že to nie je len o nakupovaní udržateľných značiek. Môže ísť podľa mňa aj o fast fashion reťazec, ale musí sa to nosiť čo najviac. Vždy sa riadim pravidlom, že danú vec nosím čo najviac, kým si kúpim ďalší kúsok. Udržateľnosť teda rovná sa nosiť čo najviac do zodratia a ak to neslúži, posunúť to na swape, bazáre, kamarátkam, rodine, aby to robilo ďalej radosť.

Rozhovor s Lindou nájdete tu

Mária: Pre mňa udržateľnosť v móde znamená premýšľanie nad tým, čo si ideme kúpiť. Nie je to o tom, že nabehneš do fast fashion reťazca, vykúpiš trištvrte kolekcie a potom ti to leží doma. To určite nie je udržateľnosť.

Petra: Udržateľná móda je móda, ktorá má pre mňa pridanú hodnotu. Buď v tom, že niekomu pomáha, lebo je nosená alebo je vyrobená v nejakých fair-trade podmienkach. Má pridanú hodnotu, nie je len prvoplánová.

redaktorka Barborka Jelinek s Majkou z @miss_kolorova

Foto: Barbora Jelinek

/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”