Každý rok prináša nové výzvy a trendy. Či už v oblasti bývania, módy, stravovania alebo životného štýlu. Niektoré trendy sa však môžu zmeniť na anti-trendy. Neznamená to, že sa im nepodarilo preraziť, len nakoniec sa rozhodli nasledovať svoj vlastný smer alebo získali nový rozmer.
Mnohí si pod pojmom anti-trend iste predstavia pravý opak súčasného trendu. Myslenie spoločnosti FOREO sa ale vždy uberalo mimo vymedzenej koľaje, preto anti-trend jednoducho definuje ako „populárny a deklarovaný trend z minulého roka, ktorý mal potenciál na to, aby sa ubral opačným smerom„.
V roku 2019 figurovala personalizovaná 3D pleťová maska na všetkých zoznamoch trendov už len vďaka tomu, že sa stala miláčikom spotrebiteľského technologického veľtrhu CES 2020. Tie najväčšie mozgy v odbore jej prorokovali šťastnú budúcnosť a vnímali ju ako niečo, čo zmení celý svet krásy.
Napriek tomu však zažila prepad.
Predchádzala jej totiž myšlienka, že každý človek bude mať svoj vlastný flyboard, i keď bolo uplatňovanie nových konceptov v reálnom živote vždy trochu riskantné. Prijatie nových technológií si vyžaduje čas, a v prípade flyboardu sme jednoducho neboli pripravení nosiť futuristickú, a na prvý pohľad mierne nebezpečnú konštrukciu.
Ak by ste si však radi kúpili produkt, ktorý perfektne zmapuje vašu tvár, zanalyzuje váš typ pleti a nakoniec vám na 3D tlačiarni vytlačí pleťovú masku ušitú priamo vám na mieru, potom verte, že naozaj existuje. Jeho chvíľa však ešte len príde. V roku 2020 na ňu svet skrátka ešte nebol pripravený.
Môže sa nám zdať, že niektorí ľudia utrácajú za vlasové produkty neuveriteľné množstvo peňazí. Vlasy však oddávna podčiarkujú našu osobnosť a vždy budú spoločensky významné. S týmto cieľom preto stále vznikajú nové produkty či techniky úpravy a s revolučnou novinkou prišiel aj rok 2020. Boli to prípravné šampóny, tzv. Pre-shampooing. Verilo sa, že ide o novinku, ktorá ovládne celý vesmír, nakoniec sa tak však vôbec nestalo.
Jedným z problémov mohla byť neochota ľudí zaradiť do svojej dennej rutiny ďalší produkt. Už takto sme zvyknutí používať klasický šampón, kondicionér, masku, ochranu pred tepelnou úpravou a množstvo ďalších vlasových krémov, a tak by zaradenie ďalšieho produktu mohlo byť populáciou vnímané ako nadbytočné.
Tým pravým trendom pre rok 2021 by preto mohol byť pravý opak, nehovoriac len o oblasti starostlivosti o vlasy, ale aj o pleť či pokožku. Nie nadarmo sa predsa hovorí, že v jednoduchosti je krása.
Rastlina s názvom vilín rastie okolo nás už celé stáročia. Extrakt z hamamelu sa používa na minimalizáciu pórov a zmiernenie opuchov, ale aj ako pleťový toner, ktorý zatočí s akné. Vie to každý a milióny ľudí ho denne používajú.
Náhle sa však okolo vilínu rozprúdilo ozajstné šialenstvo. Stala sa z neho SUPER prísada, ktorá naplnila stránky médií. Za jeden deň sa podiel hľadaného slova „witch hazel“, čo je anglický ekvivalent slova vilín, zvýšil na Google o 305%! Nejde však o žiadnu novinku, len o trend, ktorý v určitom okamihu spôsobil doslova šialenstvo.
O väčšine trendov však platí presne to isté. Rovnako ako vilín len čakajú „pod povrchom“, kým si k nim konečne nájdeme cestu.
Zdroj: FOREO