Načítava sa

Type to search

6 najbizarnejších diét a prečo by ste sa im mali oblúkom vyhýbať

Dominika Bleščáková
Zdieľať

Dali ste si záväzok schudnúť počas júna do plaviek? Nie ste sama. Pred blížiacim sa letom si väčšina z nás vstupuje do svedomia a snaží sa niečo s tými zimnými kilečkami spraviť. Samozrejme, na tom nie je nič zlé, ak sa bezhlavo nevrhnete do extrémnych diét a nezmyselných hladoviek. Nie sú dobré k ničomu, verte nám. Nielenže po chvíli všetky stratené kilogramy (z veľkej časti pozostávajúce len z vody) priberiete aj s úrokami, ešte si môžete aj výrazne ohroziť zdravie. A to za ten chvíľkovo šíhlejší pás nestojí, či…? Prinášame vám 6 najnezmyselnejších diét, ktoré kedy ženy podstúpili.

UPOZORNENIE: Toto doma neskúšajte! 🙂

1. “Cookies” diéta

Ústrednou myšlienkou tejto “koláčikovej diéty” je fakt, že väčšinu dňa konzumujete iba keksíky s vysokým obsahom vlákniny. Práve spomínaná vláknina by vás mala zasýtiť na dlhšiu dobu, čo znamená, že toho vo všeobecnosti počas dňa zjete menej. V skutočnosti však v priemere počas tejto diéty prijmete 800 až 1000 kalórií, čo predstavuje výrazný kalorický deficit, vďaka ktorému by ste schudli bez ohľadu na obsah jedálnička. Okrem toho svoje telo ochudobníte o stovky významných mikronutrientov, čo sa môže po krátkej dobe prejaviť viacerými zdravotnými ťažkosťami. Po skončení diéty, samozrejme, priberiete všetky kilá späť, nakoľko telo sa bude už podvedome pripravovať na ďalšie takéto obdobie hladovania a tak si pre istotu uloží každú jednu kalóriu do zásoby. Vaše telo totiž nechce hladovať a tak spraví všetko pre to, aby vám v tom zabránilo.

2. Tukožrútska polievka

Nie, žiadne “tukožrútske” potraviny neexistujú, musíme vás sklamať. Vyznávači tukožrútskej polievky prisahajú, že za 10 dní takéhoto monotónneho jedálnička (keď nesmiete jesť nič iné, ako kapustovú polievku) schudnete až 5 kíl. To je možné, okrem toho sa však vyhladujete natoľko, že po skončení nebudete mať chuť ani vyliezť z postele, nie sa ešte promenádovať v plavkách. Takže účinok žiadny. Zapamätajte si: vhodný spôsob stravovania je len taký, ktorý dokážete viesť dlhodobo. To platí aj v prípade zhadzovania kilogramov. Napriek tomu, kapusta je bohatá na oligosacharidy, ktoré môžu zaťažiť trávenie, čo spôsobí masívne nafukovania a s tým aj subjektívny pocit plnosti a objemnosti. A my chceme predsa úplný opak, nie?

3. Francúzska diéta “so vzduchom”

Populárny francúzsky magazín Grazia označil tzv. “air diet” ako celebritnú diétu. Prešla si ňou napríklad aj Madonna či Dolce & Gabbana. A z čoho teda pozostáva? No, z ničoho. Znie to šialene? Presne také to aj je. Podstatou tohto stravovania je nakrájať jedlo na čo najmenšie kúsky, pomaličky ich napichovať na vidličku, niekoľkokrát si dané sústo poobzerať a tváriť sa, že ho jete. Avšak jediné, čo môžete skutočne jesť, je čistý vývar. Vraj tak oklamete zmysly, že jete a vďaka vývaru si doplníte všetky potrebné soli a minerály. Nám to teda príde ako totálna hlúposť a určite by sme to neskúšali.

Mohlo by vás zaujímať Najedzte sa do krásy: 10 potravín, ktoré vás spravia príťažlivejšou

4. Diéta z detských výživ

Podľa názvu je vám už určite jasné, o čo v tejto prevratnej diéte pôjde. Máte doma malé dieťa? Výhoda pre vás. Počas niekoľkých dní totiž jediné, čo môžete konzumovať, sú detské výživy, poprípade zemiakové pyré alebo dusenú zeleninu. Propagátorkou tejto niekoľkodňovej očisty je aj Jennifer Aniston, ktorá ju podstupuje pravidelne. Hoci to na pár dní môže odľahčiť trávenie, určite to nie je zdravá forma chudnutia. Detská výživa je pre deti a nie pre dospelý organizmus. Neobsahuje totiž dostatočné množstvá vitamínov a nutrientov, potrebné pre dospelé ľudské telo. Navyše, verte tomu alebo nie, chýbalo by vám aj prežúvanie a do mozgu by sa nedostal signál, že ste niečo jedli. Opýtajte sa kohokoľvek, kto musel byť napríklad z dôvodu nejakých zdravotných ťažkostí na tekutej strave. Ten vás hneď vráti spät do reality.

5. “QOD” diéta

Princíp tejto diéty je “jesť obdeň”. Zatiaľ čo v “normálne” dni môžete jesť bez obmedzovania (jediné pravidlo je nejesť po 19:00), v dni hladovania sú povolené len nápoje. Najlepšie nesladené čaje, káva alebo 100% šťavy. Avšak počítajte s tým, že v dni nejedenia sa budete cítiť “pod psa” – unavené, malátne, podráždené, nevýkonné. Nehovoriac o tom, že po týždni takéhoto spôsobu života by sme asi v deň “hodovania” zjedli všetko, čo nám príde pod ruku. Tým pádom by kalorický nadbytok týchto dní vyrovnal aj deficit tých dietárskych a v konečnom dôsledku by sme neschudli absolútne nič.

6. Diéta podľa krvných skupín

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, že sa začnete stravovať podľa svojej krvnej skupiny? Dovoľte nám teda predstaviť vám, ako by v tom prípade malo vaše stravovanie vyzerať. Ak ste “0” mali by ste byť LOVEC – čiže najväčšiu časť vášho jedálnička by malo tvoriť mäso, najlepšie krvavé. Naopak, typ “A” by mal dodržiavať čisto vegetariánsku, prípadne vegánsku, stravu a “B”-čka by sa mali zameriavať najmä na mliečne výrobky a ľudia s krvnou skupinou “AB” kombináciou potravín pre skupinu A aj B, teda akýsi druh vegetariánskej stravy. Niekoľko kritikov sa “obulo” do tohto spôsobu stravovania argumentujúc, že to nie je nijako vedecky podložené. Vaša krvná skupina nemá nič spoločné s vašim trávením a potrebami vášho tela. Na základe evolučnej teórie ohľadom krvných skupín, čoskoro by sme vraj mali rozlišovať aj tzv. “J” skupinu. Tí by potom čo mohli jesť? J ako “junk” – teda fastfoody? Hmm, to by bolo, čo?

Prečítajte si tiež Kitaka Haes o poruchách príjmu potravy: V dnešnej dobe sa “veľa jesť” nenosí.

Zdroj: acefitness.org

Foto: pixabay.com

 

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *