Načítava sa

Type to search

Chcete schudnúť? Zamyslite sa nad tým, kedy a čo konzumujete 

REDAKCIA
Zdieľať

Konzumujete toho príliš veľa, príliš často alebo v nesprávny čas? Ak chcete schudnúť a cítiť sa dobre, nie je takýto prístup ideálne riešenie. Aj stravovanie musí mať svoj režim.  

Čo si pod takýmto režimom predstaviť? 

Základom sú bohaté a zdravé raňajky 

Ranný pôst a vynechávanie raňajok, je pre mnohých ľudí jednoduché. Často nám ku „šťastiu“ chýba len lahodná káva. A to je chyba. Štýlovú kuchynskú linku na mieru predsa nemáte len na okrasu, ale aj prípravu kvalitných a chutných pokrmov. Tak si na ne ráno nájdite čas.  

Aj staré známe príslovie hovorí, že sa máme najesť ako kráľ a večerať ako chudák. Hoci toto príslovie pochádza ešte z čias, keď farmári potrebovali veľa energie na tvrdú prácu na poli, čoraz viac štúdií naznačuje, že zastarané pravidlo nie je až také zlé ani pre nás moderných ľudí bezpredmetné.  

Dokonca sa výskumami potvrdilo, že ľudia, ktorí si na raňajky dopriali väčšie množstvo kalórií, dokázali výrazne znížiť svoju hmotnosť. Tí, ktorí jedli viac na obed, si udržali aktuálnu váhu a večerní konzumenti naopak pribrali.  

Niektoré ďalšie štúdie tiež ukázali, že tí, ktorí pravidelne vynechávajú raňajky, majú zrejme zvýšené riziko cukrovky 2. typu a obezity. 

Večer by si mal tráviaci systém oddýchnuť 

Dôvodom je fakt, že tráviaci proces funguje najefektívnejšie na začiatku dňa. Pankreas ráno uvoľňuje viac inzulínu, aby sa zbavil glukózy z krvi, ako večer. Odbúranie sacharidov trvá preto telu večer trikrát dlhšie ako pri raňajkách. Ak sa teda chcete najesť a pritom nepribrať, nechajte si obľúbené cestoviny na obed a večer si doprajte len niečo ľahké, čo váš žalúdok ani pečeň príliš nezaťaží a nespôsobí zdravotné i problémy so spánkom.  

Ráno vám energiu a silu naopak dodajú kvalitné strukoviny, orechy, jogurt, domáci celozrnný chlieb a káva. Ak na raňajky ale nemáte po prebudení chuť, večer viac „hladujte“ a uvidíte, že sa to zmení. 

Zdroj obrázka: Ground Picture/Shutterstock.com