Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

Prečo sme cez deň unavení a večer v posteli nemôžeme zaspať? 

Zdieľať

Mnohí túto situáciu veľmi dôverne poznajú. V noci zle spíme a cez deň sme smrteľne unavení a keď si máme konečne možnosť večer ľahnúť do postele a spať, únava sa stráca a v posteli sa len zbytočne prehadzujeme z jednej strany na druhú. Prečo je to tak? 

Pokračujte v čítaní a zistíte, prečo po vstupe do obľúbenej manželskej postele nemôžete hneď zaspať.  

Dôvodom je motivácia 

Znie to prekvapivo, ale je to tak. Okrem skutočného nedostatku spánku je podľa odborníkov na spánok táto denná únava spôsobená najmä našimi každodennými návykmi. Ak počas dňa dostávate málo stimulov a vykonávate monotónne činnosti, reagujete uvoľnene, čo vás unavuje a neteší. To je najmä prípad, keď v práci veľa sedíme, náš krvný obeh medzitým stagnuje a máme tendenciu pracovať na monotónnych úlohách. 

Večer naopak robíme veci, ktoré nás bavia, a robíme ich s nasadením. Ak je tam osobné prepojenie a motivácia, pôsobí to stimulačne a motivujúco, budujeme si v tele napätie – a preto sa cítime viac bdelí. Ak sa k tomu pridá fyzická aktivita a nie príliš zdravá a ľahká večera, problém so zaspávaním je na ceste. 

Ako to zmeniť? 

Skúste sa lepšie stravovať. Nepite večer veľa tekutín. Vyvetrajte spálňu a zatemnite okná. Minimálne dve hodiny pred spánkom nerobte nič fyzicky náročne aktívne a zbytočne netrápte myseľ negatívnymi myšlienkami. Pomôcť môžu aj správne veľké matrace 90×200 cm, čo je ideálny rozmer pre jednu osobu.  

Nechajte telo pred spaním pozvoľna pripraviť na spánok a nezaťažujte ho niečím, čo ho zbytočne rozptýli a nabudí do ďalšej akcie, po ktorej nebudete môcť zaspať.  

Tak ako kvalitná akustická pena, aj určitá spánková hygiena je pre večernú nespavosť najlepší liek, tak si na ňu urobte zvyk a uvidíte, že po vstupe do postele rýchlo a bez problémov zaspíte.  

Zdroj obrázka: Ollyy/Shutterstock.com 

/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”