Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

Každá sme jedinečná, a preto je normálne, že každej funguje niečo iné

Zdieľať

Aj vy to tak máte, že počas cyklu sa u vás strieda obdobie energie a útlmu? Počuli ste už o cyklickom managemente? Vďaka Maťke a Janke z projektu Oáza inšpirácie sme sa o ňom dozvedeli viac. Ponúkame vám rozhovor s inšpiratívnymi ženami, ktoré využili silu plánovania naplno, prispôsobili ho ženskému svetu a vnímaniu a dnes svoje know-how posúvajú smerom k ďalším ženám, aby im pomohli. 

Maťka a Janka, stojíte za projektom Oáza inšpirácie. Stručne sa našim čitateľkám predstavte. Akú úlohu má každá z vás v tomto projekte?

Maťka: Ja mám na starosti grafiku, dizajn, spracovanie pracovných listov, dizajn plánovačov, tvorbu webstránky a ostatné technické veci. Momentálne som začala riešiť aj marketing, tvorbu predajných kampaní, automatizáciu emailov a podobne. Myslím si, že sa s Jankou veľmi pekne dopĺňame, čo sa úloh pre Oázu týka. Spoločne sa podieľame na celkovom koncepte a konzultovaní produktov, podporných aktivít a podobne. 

Janka: Ja zastrešujem obsahovú stránku. Študujem knihy, ktoré sa zaoberajú time managementom, ženskou cyklickosťou a ženskosťou ako takou. Takisto sa zameriavam na oblasť psychológie a motivačnú literatúru, pretože milujem objavovanie trikov, vďaka ktorým sa vieme rýchlo a ľahko premôcť, aby sme dokázali urobiť, čo treba. Zároveň však dbám na to, aby ženy vedeli, že majú byť samy sebou. A ak nevedia, kým sú, aby sme im to aj vďaka cyklickosti pomohli odhaliť. 

Prečo ste sa rozhodli vytvoriť projekt Oáza inšpirácie? Čo bolo spúšťačom?

Maťka: Naším snom bolo pomáhať ženám a zároveň mať vlastné podnikanie a robiť to, čo nás baví, a to hlavne spoločne. Na začiatku bolo naše motto: “Cíť sa výnimočne a zorganizuj si život.” Postupne sme v priebehu času prišli na to, čo vyhovuje nám, a čo tým pádom môže vyhovovať a pomôcť aj ostatným ženám.  

Janka: S konkrétnym nápadom však prišla Maťka, pretože sme si obe prechádzali náročným obdobím a ja som predtým na svojom Instagrame dávala každý deň príspevky o tom, ako po maličkých krôčikoch môžeme žiť lepšie. To ma vtedy držalo nad vodou. A tak ma prehovorila, aby sme to začali robiť znovu a spoločne – aby sme pomáhali ženám. Začali sme takmer pred rokom a keď sme zistili, že time management ako taký nevyhovuje všetkým ženám, pridali sme k tomu aj prácu so ženským cyklom. A všetko sa tým zmenilo. 

V popise profilu máte uvedený pojem – cyklický management na mieru. Čo to znamená? O čo ide? Priblížte prosím bližšie váš projekt. 

Maťka: Ide o spojenie time managementu so ženskou cyklickosťou. Prišli sme na to, že žena dokáže počas mesiaca využívať efektívne energiu vo všetkých 4 fázach, ktorými si prechádza.  

Janka: Ako som spomínala, čistý time management nám nefungoval. A potom sme prišli na to, prečo. Mnohé takéto knihy a príručky napísali muži, ktorí fungujú úplne inak ako ženy. A nehľadajte v tom, prosím, nič zlé! Práve naopak, je to úžasné, lebo sa nádherne dopĺňame. No tým, že žena počas jedného cyklu (teda od menštruácie po ďalšiu menštruáciu) prechádza hormonálnymi zmenami, ktoré sa prejavujú nielen fyzicky, kolíše jej energia i nálada. Veď to určite všetky poznáte. A tak sme sa opreli o učenie Mirandy Gray, ktorá vo svojej priekopníckej knihe Cyklická žena všetky tieto zmeny zachytila, a začali sme ženám vytvárať také time managementové stratégie, ktoré dokážu využiť v súlade s cyklom, svojím životným štýlom i osobnosťou. Každá sme totiž jedinečná, a preto je normálne, že každej funguje niečo iné.  

Plánovanie má rôzne metódy a techniky. Ktorá je vaša najobľúbenejšia alebo ktorú najčastejšie používate? 

Maťka: Najčastejšie využívam braindump. Vypíšem si všetky nápady, myšlienky, úlohy, ktoré mi chodia po rozume, a to mi pomôže upokojiť myseľ a zamerať sa na dôležité úlohy.  

Janka: Ja milujem techniku Pomodoro, ktorej autorom je Francesco Cirillo, no ja som si ju trošku prispôsobila. Využívam ju, keď mám naozaj veľa práce. Nastavím si budík na 30 minút a počas nich sa venujem len a len jednej úlohe. Keď budík zazvoní, dám si pauzu (znova si nastavím budík, no len na 15 minút) a robím niečo iné. Úseky Pomodoro využívam na prácu a počas prestávok sa buď idem ponaťahovať, spravím si jedlo alebo niečo poupratujem. Prestávky mi pomáhajú udržať si nadhľad a neprepracovať sa. Takto stíham aj domácnosť, aj prácu, a to je s dieťaťom a živnosťou naozaj kľúčová zručnosť. 

Aká úloha bola doteraz vo vašich plánovačoch najťažšia? A ako vám v tom práve plánovanie pomohlo?  

Maťka: Pre mňa bolo náročné celkovo začať používať plánovanie ako také, pretože pred rokom som až tak neriešila čo, kedy a ako budem robiť, keďže som bola na rodičovskej dovolenke s dcérkou. K plánovaniu ma priviedla Janka, ukázala mi rôzne možnosti a spôsoby. A teraz, ako nám začali pribúdať úlohy, ktoré súvisia s Oázou inšpirácie, si uvedomujem, aké je skvelé, keď poznám rôzne techniky a metódy, ktoré mi dokážu pomôcť a uľahčiť život.  

Janka: Pre mňa je celkovo výzvou skoordinovať všetky svoje aktivity, pretože okrem Oázy inšpirácie sa venujem písaniu textov pre klientov, jazykovým korektúram a najmä prekladom. Naraz mávam rozrobených viacero projektov s rôznymi termínmi a do toho nesmiem zabudnúť ešte na milión vecí doma. A stávalo sa mi, že som predtým ignorovala buď domácnosť, alebo rodinu. A najčastejšie samú seba. Vďaka plánovaniu a tomu, že rešpektujem svoj cyklus, som teraz celkovo spokojnejšia a vyrovnanejšia. A nie, nepoužívam plánovač každý jeden deň. No napriek tomu mi plánovanie dáva slobodu, o ktorej sa mi predtým ani nesnívalo. 

Pre koho je určený váš projekt Oázy inšpirácie? Nájdu sa v tom aj tzv. ,,neplánovacie“ typy?

Maťka: Myslím, že si u nás každá žena nájde to svoje. Často zdieľame jednoduché a rýchle tipy, ktoré môžu ženy uplatniť v každodennom živote. Či už sú to maminy, podnikateľky, pracujúce ženy, organizačné tipy aj tie, ktoré sa to ešte len chcú naučiť. 

Janka: Oáza inšpirácie je pre každú ženu, ktorá chce čas tráviť zmysluplne – a to pre každú z nás znamená niečo iné. Okrem tipov, ako spomínala Maťka, pracujeme aj s klientkami, ktoré sa rozhodli zmeniť svoj život. Napísali sme dokonca e-book o tom, ako sme sa z obetí zmenili na tvorkyne. Momentálne pracujeme na novom projekte pre podnikateľky a ženy pracujúce z domu, ktorý sme nazvali Audit pracovného dňa (akurát ho testujeme). Vďaka rozsiahlemu dotazníku zistíme, čo všetko naša klientka počas dňa robí (aj zbytočne) a či rešpektuje fázy svojho cyklu. No a potom jej navrhneme zmeny a spoločne to mesiac dolaďujeme, aby si nastavila taký systém deľby času medzi prácu a voľný čas, aby bola aj spokojná, aj produktívna a aby to zároveň bolo dlhodobo udržateľné. Ja sama totiž veľmi dobre viem, aké ľahké je vyhorieť. Takisto od septembra otvárame online klub pre ženy, ktoré potrebujú pomocnú ruku, aby sa pustili do spoznávania svojho cyklu a zvládania time managementu, no chcú začať drobnými krôčikmi. Akurát nám beží online mini kurz Tvorím svoj večer, na ktorý nadväzuje druhá časť s názvom Tvorím svoje ráno. Prihlasovanie spustíme už čoskoro. Nechýbajú ani mentoringy a konzultácie, kde s klientkami pracujeme jednorazovo i dlhodobo, aby sme prišli na to, aký systém plánovania im bude najviac vyhovovať. Jednoducho ich učíme zručnosť, ktorú budú využívať do konca svojho života. Bez ohľadu na to, či zmenia prácu, bydlisko alebo čokoľvek iné. 

Čo je vašou osobnou oázou, zdrojom, z ktorého čerpáte silu?

Maťka: Milujem hudbu, pomáha mi prekonávať rôzne životné situácie. Takže často si pustím obľúbené pesničky, len tak si sama pre seba spievam, tancujem a užívam si daný moment. Takisto rodina, priatelia (predovšetkým naše sesterstvo) a horúci kúpeľ vo vani, to je priam zázračný proces a nedávno sa k tomu pridalo aj hobby kreslenie, ilustrácie.  

Janka: Okrem chvíľ s rodinou a stretnutí s Maťkou a ženami, ktoré sú rovnako naladené ako my (povedala by som, že máme priam sesterstvo), sú to chvíle osamote. Až keď som si dovolila byť osamote, začala som nachádzať svoju vnútornú silu. 

Štítky

Mohlo by sa vám páčiť

/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”