Načítava sa

Hľadané slovo alebo výraz

Simona Felšőová: Životný štýl má obrovský dopad na naše celkové zdravie

Zdieľať

Táto doba priniesla trend, že mnohé služby sa dostali do online priestoru. Svoju osobnú skúsenosť má aj doktorka Simona Felšőová, ktorá svoje skúsenosti a odbornú prax z ambulancie, nemocnice aj estetickej kliniky pretavila do nápadu realizovať online konzultácie zamerané na správnu starostlivosť o pleť. V rozhovore nám prezradila viac o tomto jej nápade a zároveň poradila, ako sa správne starať o pleť počas chladnejších dní.  

Ako skrzol nápad s online konzultáciami?

Nápad kryštalizoval už dlho, ale začala som ho realizovať až v čase, kedy na to dozrel svet, a keď som sa mu mohla venovať naplno. Svetová pandémia nám ukázala, že mnohé pomáhajúce a konzultačné profesie dokážu fungovať aj online. Ľudia si prakticky vyskúšali, že mnohé problémy môžu riešiť aj na diaľku. Nápad začať konzultovať online sa rodil už predtým, ale vhodný čas pustiť sa do toho naplno prišiel až po mojej atestácii na jar tohto roku. Cítila som, že nastal ten správny čas zúžitkovať skúsenosti z nemocnice, z ambulancie a z estetickej kliniky.

Chcela som vytvoriť online skincare poradenstvo, aké v Česku a na Slovensku doteraz nebolo. Záujem klientok mi ukázal, že to bol správny krok. S klientkami som si telefonovala od Malajzie až po Mexiko a od 15 ročných mladých slečien po staršie dámy :-). 

S akými problémami sa na vás klienti obracajú?

Najčastejšie prichádzajú s problémami ako akné, rosacea, nadmerná citlivosť pleti, periorálna dermatitída a rôzne ďalšie dermatitídy a ekzémy. Chcú objaviť to, ako sa správne starať o pleť, aj o celú kožu tela. Často sa na mňa obracajú aj ženy, ktoré sa chcú začať starať o pleť, no vôbec nevedia, aká kozmetika je pre ne vhodná, majú v tom najmä kvôli obrovskému množstvu reklám chaos a sú úplné začiatočníčky. Objednávajú sa však aj tie, ktoré sa v kozmetike už vyznajú, ale chcú sa utvrdiť v tom, čo je pre ne vhodné, čo naopak nie, a ako rozumne kozmetiku nakupovať. Je jedno, ako veľmi sú v kozmetike pokročilé. Konzultáciu im vždy ušijem na mieru tak, že sú nadšené. 

Ako prebieha online konzultácia?

Konzultácia má dve sedenia. Na prvom sedení sa klientky naučia, ako majú k svojej pleti pristupovať. Ako ju správne čistiť, a aké produkty či látky používať. Niektoré kroky názorne ukážem a je možné sa ma na všetko dopýtať. Veľký priestor je venovaný otázkam.

Dávam si veľmi záležať, aby po prvom stretnutí si boli klientky úplne isté, ako sa o pleť v novej rutine starať.

Na konci mi všetko svojimi slovami zopakujú, aby sme sa o tom presvedčili :-). Na druhom sedení spoločne doladíme rutinu, a veľkú časť tvoria otázky klientok. Na záver dávam tipy a nápady do budúcna.  

Držíte sa nejakého harmonogramu? Je konzultácia časovo vymedzená?

Áno, držím. Samotný harmonogram konzultácie Skincare podľa Simona_derm vznikal niekoľko týždňov, počas ktorých som kombinovala ako kožná lekárka niekoľkoročné poznatky z medicíny, práce v nemocnici, z ambulantnej praxe, z estetickej kliniky a z toho, s čím sa na mňa klientky v priebehu konzultácii obracali. Presne viem, s čím najviac zápasia, aké problémy ich trápia, a čo od starostlivosti očakávajú. Na prvé sedenie máme hodinu, na druhé polhodinu. 

Ako by sa mali vaše budúce klientky na konzultáciu čo najlepšie pripraviť? Na čo nezabudnúť? 

Na nič nezabudnú, pretože ich začínam sprevádzať tým celým už pred konzultáciou. Poprosím ich o kvalitné fotky pleti, a čo najpodrobnejší popis, ako sa o ňu starajú. Zaujíma ma, akú kozmetiku používajú, ktorá im vyhovovala a ktorá naopak vôbec nesadla, či majú za sebou nejakú liečbu alebo ošetrenie. Vďaka tomu pred konzultáciou získam prehľad a môžem sa čo najlepšie pripraviť. Nič nepokazia, ak si vopred premyslia aj súvisiace otázky, na ktoré ich zaujíma odpoveď. Určite sa hodí mať poruke papier a pero pre poznámky, pretože užitočných informácií zaznie naozaj dosť. Klientky si zapisujú aj tipy na konkrétnu kozmetiku, ktorú im odporučím. 

Čo od online konzultácie môžu klientky očakávať?

Môžu očakávať, že ich pleť už nebude nikdy ako predtým – v tom najlepšom zmysle slova. So mnou objavia, čo je práve pre ich pokožku najlepšie, ako sa o ňu správne postarať, aby videli výsledky. Dokonca budú môcť používať väčšinu kozmetiky, ktorú majú doma, ale pleť bude po pár dňoch zrazu iná, spokojnejšia. 

Aj tie najpokročilejšie klientky vždy prekvapí, koľko užitočných tipov, ako vylepšiť rutinu im dám, a pritom si nemusia kúpiť žiadny nový produkt! 

Celá skincare im bude dávať oveľa väčší zmysel, paradoxne im zaberie menej času, bude jednoduchšia, ušetria peniaze, lebo už nebudú nakupovať toľko zbytočnej kozmetiky. Budú spokojné so svojou pleťou i so sebou :-). 

Čo si z týchto konzultácií odnášate vy ako lekárka? Čím sú pre vás obohacujúce?

Z každej uzavretej konzultácie si odnášam skvelý pocit, keď vidím, že na druhom stretnutí klientka žiari a je spokojná, sebavedomejšia, že jej moje rady pomohli. To vždy lekárku zahreje. 

 Ale má to aj druhú rovinu, o ktorej by som chcela hovoriť. Klientky sa mi zdôverujú s tým, aké sú informácie a reklamy na produkty zavádzajúce a chaotické. Kvôli tomu majú pocit, že potrebujú ďalšiu a ďalšiu kozmetiku, a že až potom bude ich pleť dokonalá. Vidia u známych influenceriek dokonalé, vyretušované fotky, spoluprácu so značkou, či odporúčanie na nejaké ošetrenie a myslia si, že to okamžite potrebujú tiež. Mrzí ma to, keď to počúvam, a je mi klientok ľúto. Myslím, že sa o tom málo hovorí, ale začína to byť čoraz väčší problém. Za seba som si istá, že ani v budúcnosti sa nenechám žiadnou značkou podplatiť a svoj feed nezahltím reklamami a zľavovými kódmi na produkty pod rúškom tzv. „spolupráce“.

Uvedomujem si, že bez odporúčania na konkrétne produkty sa nedá ľuďom radiť, ako sa starať o pleť. Avšak chcem a budem to vždy robiť objektívne a nezávisle, nie zaplatené „spoluprácou”. Považujem to za správne a verím, že je to cesta, ako si získať dôveru klientok, ktorú si úprimne vážim viac, než finančnú odmenu, či “balíček zdarma” od nejakej značky. 

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MUDr. Simona Felšöová (@simona_derm)

Prichádza chladnejšie počasie. Aký tip by ste dali našim čitateľkám, aby sa dostatočne starali o svoju pleť počas tohto obdobia?

Hydratujte, zvláčňujte a chráňte! Teplota a vlhkosť vzduchu klesajú, pokožka je viac stresovaná poveternostnými podmienkami a zmenami teplôt. Hydratačné a regeneračné sérum naneste po umytí na vlhkú pleť, po jeho vstrebaní vlhkosť uzamknite výživným krémom. Nebojte sa trochu mastnejšieho v porovnaní s tým, ktorý ste používali v lete. Nezabudnite ani na dostatočný pitný režim a nakrémujte si aj zvyšok tela, nie iba tvár a krk. 

Aké sú najčastejšie a na druhej strane aj ojedinelé chyby, s ktorými sa pri konzultáciách stretávate?

Začnem hneď pri čistení pleti. Často učím i tento základný krok, pri ktorom robia mnohé z vás chyby.

Mať doma produkty nestačí. Je dôležité vedieť ich aj správne používať.

Nie raz sa mi stalo, že som klientku naučila kozmetiku, ktorú už mala nakúpenú, správne používať, a pleť sa radikálne zlepšila. Dokonca už po pár dňoch!

Niekedy sa stane, že to, čo si klientka prečíta v nejakom poste či článku nesprávne pochopí a je sklamaná, že u seba nevidí výsledky.

Starostlivosť o pleť nie je iba o konkrétnych produktoch, ale najmä o ich správnom používaní a nadviazaní vzťahu s pokožkou – vedieť vnímať jej signály. Tie nám vysiela a my ich dokážeme veľmi úspešne ignorovať. 

Ktoré kožné problémy sa podľa vás nedajú vyriešiť v “online priestore”?

Infekčné a akútne ochorenia, prípadne ťažšie stavy, ktoré si vyžadujú lekárske vyšetrenie a prípadne i liečbu na predpis. Online konzultácia nie je náhradou za lekárske ošetrenie, neodporúčam pri nej liečivá, a ani ich nepredpisujem.  

Akú úlohu zohráva pri starostlivosti o pleť vnútro, stres a iné faktory?

Veľkú. Ak sme v strese, prepracované, nevyspaté, nemáme pitný režim a jeme v zhone, žiarivú zdravú pleť a pevné vlasy a nechty môžeme sotva očakávať. Cítim to aj ja na sebe. Životný štýl má obrovský dopad na naše celkové zdravie. 

 

 Foto: z archívu S.F.

 

/* Sticky bottom */ - ukotvená reklama v spodnej časti webu /* Interstitial */ - reklama medzi preklikmi “Vignetova reklama”