Načítava sa

Type to search

Tags: ,

Hľadáte možnosti, ako byť počas dňa viac aktívna? Tu je 8 spôsobov

Viera Horňáková
Zdieľať

Nedostatok pravidelnej a každodennej aktivity má významný vplyv na naše zdravie a kondíciu. To je v poriadku, ak si ráno pôjdete na hodinu zacvičiť do posilňovne, ale čo zvyšných 15 hodín, ak berieme do úvahy, že spánku venujete 8 hodín denne. Čo v tom prípade? Ak máte sedavé zamestnanie a k tomu pridáte sedenie v aute počas presunu a prípadne ešte sedenie na gauči večer pri televízii, zistíte, že veľkú časť dňa presedíte. Ako to zmeniť a upraviť, aby sme boli o niečo aktívnejší? 

Nejdeme vám navrhnúť cvičebný plán, jedná sa skôr o vylepšenie bežných aktivít počas dňa. Výsledkom budú spálené kalórie, zvýšený prietok v krvi, ale aj pozitívnejší stav mysle. Idete do toho?

Dajte si cieľ

V hodinkách alebo vo svojom smartfóne si nastavte počet krokov, ktorý bude vaším cieľom. Vizuálna referencia môže byť skvelým spôsobom, ako zvýšite svoje povedomie o každodennom pohybe.

Nastavte si pripomienku

Deň môžete mať preplnený rôznymi úlohami. Nezabudnite si nastaviť pripomienku, aby ste boli aktívnejší. Nastavenie pripomenutí je vhodným spôsobom, ako nezabudnúť sledovať a dodržiavať svoje pohybové ciele popri ostatných povinnostiach.

krokomer

Zvýšte rýchlosť chôdze

Občas bežné tempo troška zrýchlite. Pomalú chôdzu vymeňte za svižnejšie tempo. Podarí sa vám spáliť väčšie množstvo kalórií. Pri rýchlejšej chôdzi sa zvýši tepová frekvencia a zvýši sa energetický výdaj.

Buďte kreatívni, využite svoj čas

Čakáte, kým sa vám uvaria cestoviny za 8-10 minút? Čo tak využiť tento čas na drepy a urobiť niekoľko opakovaní aj s prestávkou na oddych? To isté môžete napríklad počas sledovania televízie, v čase keď ide reklama. Skúste si počas reklamného bloku zacvičiť plank.

plankNaučte sa nový pohyb

Nezamerajte sa len na vybraný okruh športov a aktivít. Skúšajte niečo nové. Tým, že pridáte nový pohybový prvok, osvojíte si novú zručnosť a zároveň bude pre vás pohyb oveľa zábavnejší.

Vyrazte na kávu

Chystáte sa na kávu s kamarátkou do mesta? Namiesto sedenia v kaviarni si zoberte kávu so sebou a prejdite sa. Ani sa nenazdáte a počas rozprávania spravíte množstvo krokov, ktoré budú prospešné pre vás a vaše zdravie.

káva

Rozdeľte si svoj čas

Ak sa vám nedarí nájsť počas dňa celých 45 minút na cvičenie. Tak si to jednoducho rozdeľte! 15 minút kardia ráno, 15 minút kardia na obed, 15 minút kardia večer. Samozrejme, nemusí ísť len o kardio. Pohyb si zvoľte, ktorý vyhovuje vám. Ide predsa o to, aby sme boli aktívnejší.

Obmedzte auto a výťah

Ak je to možné, vynechajte cestu do práce autom. Vstaňte o niečo skôr a vyberte sa pešo alebo na bicykli. Ak vám to situácia neumožňuje, tak použite trik. Zaparkujte o niečo ďalej, aby ste sa do práce predsa museli trocha prejsť. Podobne je to aj v prípade schodov. Vyhýbajte sa používaniu výťahov. Ak je pred vami poschodí príliš veľa, tak sa jednu časť odvezte a zvyšnú prejdite pešo po schodoch.

Tags:

Mohlo by sa vám páčiť