Načítava sa

Type to search

7 krokov, ako dosiahnuť pozitívne myslenie

Viera Horňáková
Zdieľať

Pozitívne myslenie má priaznivý vplyv na naše zdravie a šťastie. Nie vždy je jednoduché myslieť pozitívne. V živote sa objavia rôzne prekážky, situácie, obdobia, kedy sa nám nedarí mať až taký pozitívny prístup k životu. Existuje však niekoľko rôznych techník, ktoré sa osvedčili ako efektívne pri pozitívnom myslení.

Odborníci v oblasti sebarozvoja a pozitívnej psychológie ponúkajú neskutočne veľa rád, postupov, ako na to. Ako myslieť pozitívne. Zdanlivo to vyzerá jednoducho, ale nie je to až také jednoduché. Ak chceme pozitívne myslieť, musíme na tom pracovať. Zavádzať určité pravidelné dobré návyky a trénovať náš mozog. Inšpirovali sme sa rozsiahlym zoznamom spôsobov, ako dosiahnuť pozitívne myslenie, od odborníkov z portálu positivepsychology.com. Sformulovali sme 7 krokov k pozitívnemu mysleniu, ktoré sa nám darí pravidelne uplatňovať. Pridáte sa k nám?

#1 Zamerajte sa na dobré veci

prekážky

Prekážky sú súčasťou života. Ako sa hovorí, všetko zlé je na niečo dobré. Preto napríklad, ak vám niekto zruší plány, zamerajte sa na to, ako vám to uvoľní čas na niečo, čo vás baví. Hľadajte aj v zdanlivo pre vás nepríjemných chvíľach, skúsenostiach niečo pozitívne. Stačí zmeniť uhol pohľadu a nezamerať sa prioritne len na to, že vám niečo nevyšlo alebo sa nepodarilo.

#2 Buďte vďační

Praktizujte vďačnosť každý deň. Vďačnosť znižuje stres, zlepšuje sebavedomie a podporuje odolnosť v ťažkých časoch. Pomyslite na ľudí, okamihy, veci, ktoré vám prinášajú určitý druh pohodlia alebo šťastia, a skúste sa za ne aspoň raz za deň poďakovať. Niektorým pomáha aj to, že si vedú tzv. denník vďačnosti.

#3 Smiech lieči

Smiech znižuje stres, úzkosť aj depresie. Zlepšuje náladu aj sebavedomie. Buďte otvorení humoru aj v zložitých situáciách. Odľahčíte tým náladu a veci sa budú zdať o niečo menej náročné. Samozrejme, sú situácie, ktoré si vyžadujú aj patričný smútok (napr. strata niekoho alebo niečoho).

#4 Precvičujte si pozitívny prístup k sebe samému

Niektorí máme tendenciu byť svojím najhorším kritikom. Keď si neustále niečo vyčítate, vidíte seba samého v tom najhoršom svetle, tak si aj vytvoríte negatívny názor na seba, ktorého sa dá ťažko zbaviť. Skúste namiesto “to som opäť pokazil” povedať si “skúsim to znova inak”.

#5 Trávte čas s pozitívnymi ľuďmi

Zvážte, s kým trávite svoj čas. Obklopte sa ľuďmi, ktorí vám zdvihnú náladu, povzbudia, pomôžu vám vidieť svetlú stránku. Zlej nálade a negativizmu sa snažte vyhnúť.

#6 Identifikujte oblasti negativity

Pozrite sa na jednotlivé oblasti svojho života a skúmajte, v ktorých ste najnegatívnejší. Ak vám to veľmi nejde, opýtajte sa priateľov, kolegov, rodiny. Vidia vás počas dňa, počas rôznych situácií, možno vám lepšie pomôžu identifikovať oblasti, v ktorých reagujete negatívne. Potom tieto oblasti postupne riešte.

#7 Pozitívne myslenie podporte pozitívnymi poznámkami

úsmev

Nechajte si pozitívnu poznámku plnú sebalásky na zrkadle. Začnite deň prečítaním si milého odkazu, ktorý vám prinesie celkovo dobrý pocit a naladí vás. Stačí aj úsmev v zrkadle alebo pri odchode ráno do práce si niečo milé povedzte a začiatok úspešného dňa máte zaručený.

Tags:

Mohlo by sa vám páčiť

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *