Načítava sa

Type to search

5 najúčinnejších spôsobov na posilnenie imunity

Viera Horňáková
Zdieľať

S príchodom jesene viacerí riešime, ako posilniť svoju imunitu. Starostlivosť o imunitný systém je veľmi dôležitá, aby sme naše zdravie, čo najviac ochránili pred akýmikoľvek ochoreniami. Okrem preventívnych prehliadok môžeme realizovať zopár základných krokov, ktoré nám pomôžu udržiavať imunitu v rovnováhe. Ktoré to sú?

Hydratujte

hydratácia

Náš organizmus potrebuje dostatok vody. Ak jej nemáme dostatok, tak sa živiny nemôžu správne transportovať tam, kde treba. Hydratácia organizmu je dôležitá pre detoxikáciu, zvýšenie lymfatického odtoku, zbavenie odpadových látok z tela. Preto hydratovať začnite hneď zrána a pokračujte v hydratovaní po celý deň.

Zdravé črevá – zdravé telo

To, aké jedlo prijímame zohráva dôležitú úlohu v správnom fungovaní našich orgánov aj celého organizmu. Odborníci na výživu odporúčajú jesť tzv. protizápalovú stravu na podporu zdravia čriev. Medzi takéto potraviny patrí listová zelenina, cícer, kurkuma, chia semienka. Takisto medzi tzv. zdravé črevné potraviny patrí repa, kyslá kapusta, potraviny bohaté na vlákninu, prebiotiká a probiotiká. Sušené alebo konzervované strukoviny, koreňová zelenina, kvasená zelenina sú dostupné a zároveň majú aj dlhú trvanlivosť.

Odporúčame: Toto sú polievky, ktorými si posilníte imunitu

Odpočinok a psychohygiena v prírode

Pešia turistika a celkovo čas strávený v prírode podporujú vnútornú rovnováhu, znižujú úzkosť a môžu prispieť k vašej celkovej pohode. Čoraz viac známy a populárny sa stáva tzv. lesný kúpeľ. Počuli ste už o ňom? V Japonsku je to už dlhodobo známa osvedčená terapia. V Severnej a Južnej Kórei sa dokonca ordinuje pacientom ako liečebná metóda, pretože vplyv lesa na ľudské zdravie má blahodarné účinky.

Čas dovolenky alebo pár dní oddychu využite na to, aby ste počúvali potreby svojho tela a spomalili. Doprajte si skutočný odpočinok bez akýchkoľvek rušivých vplyvov. Len oddýchnuté telo a myseľ môže podporiť imunitu.

Pozývame vás na prvú interaktívnu konferenciu o zdraví na Slovensku už 16. októbra v Bratislave aj online:

EVENTY

Doplnky a vitamíny

Vitamínové doplnky sa za poslednú dobu stali takisto jedným zo spôsobov ako posilniť imunitu. Napríklad známa baza čierna je bohatá na antioxidanty a po stáročia sa považuje za prírodný liek. Veľmi populárnymi sú rôzne multivitamínové doplnky, ktoré obsahujú rad vitamínov na podporu imunity, predovšetkým vitamín C, D, E a B6. V období, kedy sa šíri chrípka a prechladnutie je vyhľadávaný doplnok s obsahom echinacey.

Žiť ohľaduplne

pokoj

Žiť ohľaduplne k samým sebe znamená nevystavovať sa zbytočne stresovým situáciám, nepodliehať úzkostiam, ale zvládať tieto situácie najlepšie ako vieme. Je už dlho známe, že stres negatívne vplýva aj na našu imunitu a oslabuje ju. Preto nájdime si spôsob, ako sa vyhnúť stresu, resp. čo najlepšie zvládnuť stresové situácie. Či už prostredníctvom meditácie, riadeného dýchania, obyčajnou prechádzkou. Dôležité je nájsť si spôsob, ako vniesť pokoj do svojich dní a nedať priestor stresu.

Čo je ešte pri podpore imunitného systému dôležité? Počúvať varovné signály svojho tela. Ak sa cítime viac unavení ako inokedy, dopriať si oddych a zbytočne na seba “nenaložiť” ešte viac ako sme schopní uniesť. Telo nám napovedá, keď sa niečo deje, preto neignorujme jeho signály.

Zdroj: thegoodtrade.com

Tags:

Mohlo by sa vám páčiť

Zanechať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené*

1 + 4 =