Načítava sa

Type to search

5 spôsobov, ako sa rozlúčiť s jarnou únavou

Viera Horňáková
Zdieľať

Jar mnohí považujú za najkrajšie obdobie v roku. Po dlhej a chladnej zime prichádza teplejšie obdobie. Aj keď všetko rastie, kvitne a jar je plná energie, viacerým sa môže stať, že sa práve počas jari stretnú s výraznejšou únavou alebo slabosťou. Pre ľudský organizmus to nie je jednoduché a tento prechod zo zimy do jari môže sprevádzať jarná únava. Ako sa s ňou rozlúčiť a užívať si jar plnými dúškami? Toto je päť jednoduchých krokov. 

1. Vedieť povedať nie

Ak máte tendenciu na každú žiadosť odpovedať “áno”, nič neodmietnete a ste tu stále a pre všetkých naokolo, potom sa nečudujte, že vám nezvýši dostatok energie na samých seba. Niekedy je potrebné vedieť povedať “nie” bez toho, aby sme sa cítili byť vinní za svoje odmietnutie. Myslite na to, že práve to, že chceme každému vyhovieť, nás dostáva do situácie preťaženia a zvýšeného stresu, ktorý sa následne podieľa na zvýšenej únave.

2. Pestrý a vyvážený jedálniček

Medzi jednu z najhlavnejších príčin chronickej únavy počas jari patrí zlá výživa a nedostatok vitamínov. Doplňte si zásoby potrebných minerálov a vitamínov vo vašom tele. Potraviny, ktoré sú doslova bojovníkmi proti únave sú napríklad ovsené vločky, mandle, brokolica, šošovica, sezamové a slnečnicové semienka, či banány. Okrem toho sa odporúča dodržiavať pitný režim, takže hydratujte, aby sa telo zbavilo toxínov.

pestrý jedálniček

Ovsené vločky, mandle, brokolica patria medzi bojovníkov proti únave

3. Odpočinok

Bez spánku a dostatočného oddychu to nepôjde. Ak sa chcete naštartovať, potrebujete jednoducho telu dopriať dostatočný a kvalitný spánok. V dnešnej uponáhľanej dobe je to niekedy výzva dosiahnuť ozaj kvalitný spánok. Telo a myseľ neustále pracujú a potom je ťažké vypnúť, preto si doprajte relaxáciu počas dňa. Relaxačné techniky osviežia vaše telo aj myseľ. Doprajte si raz denne, napríklad 10 – 15 minút, byť osamote, bez toku informácií, ideálne na čerstvom vzduchu a len tak vnímajte svoj dych. Toto spomalenie vám pomôže, aby si telo dokázalo v noci lepšie oddýchnuť.

4. Okysličujte 

Nedostatok čerstvého vzduchu je jednou z hlavných príčin chronickej jarnej únavy. V zime trávime veľa času vo vnútri, kde nám je síce pohodlne a teplo, ale bez prívalu čerstvého vzduchu. Ak trávime veľa času v zle vetraných miestnostiach, koncentrácia kyseliny uhličitej v krvi sa zvyšuje. V dôsledku toho vzniká nedostatok kyslíka v tele, čo môže viesť k pocitu únavy. Obnovte rovnováhu kyslíka vo vašom tele, tým, že si doprajete dlhší pobyt vonku. Ak počas dňa nemáte tú možnosť, tak dostatočne vetrajte a zhlboka dýchajte.

dýchanie

Doprajte si dostatočný pobyt na čerstvom vzduchu

5. Pohyb

Fyzická aktivita je účinný a prirodzený spôsob, ako zvýšiť metabolizmus a zlepšiť krvný obeh. Ľudia trpiaci pocitom únavy by si mali uvedomiť, že je potrebné zvoliť aktivity strednej intenzity. Pozrite si náš článok o tom, ako správne cvičiť podľa veku, v ktorom sa dozviete viac o rôznych formách cvičenia a ktoré sú vhodné práve pre vás. Nech sa z cvičenia stane rovnako dôležitá činnosť ako akákoľvek iná, ktorú počas dňa robíte. Vytvorte si z cvičenia zvyk a jarná únava vás bude zďaleka obchádzať.

Mohlo by vás zaujímať:

Toto sú dôvody, prečo ste stále unavená

 

 

 

Tags:

Zanechať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené*

92 − = 88